י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תגובה זועמת

גנץ: "ישיבה עם נתניהו אינה על הפרק" • צפו

יושב ראש מפלגת 'כחול לבן' מגיב בשעה זו לחשדות בשוחד והפרת אמונים שהגיש היועמ"ש נגד ראש הממשלה • "בנסיבות שנוצרו - ישיבה עם בנימין נתניהו אינה עומדת על הפרק" • שידור חוזר

גנץ: "ישיבה עם נתניהו אינה על הפרק" • צפו
בני גנץ צילום: שריה דיאמנט

היריב הפוליטי המשמעותי של ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא למתקפה נגדו אחרי פרסום המלצות היועץ המשפטי לממשלה וקורא לו להתפטר.

"הערב הוא ערב קשה למדינת ישראל ולאזרחיה. ערב בו היועמ"ש מחליט על הגשת כתב אישום. ערב כואב לכל פטריוט ישראלי. כל מי שהמדינה יקרה לו ומוסדותיה חשובים לו, וגם בי אין שמחה, גם כיריב פוליטי. אני מכיר את נתניהו ואני יודע עד כמה הוא אוהב את מדינת ישראל".

לדברי בני גנץ, "היום בחרת לצערי לצעוד בדרך שאיננה הולמת ראש ממשלה בישראל. במקום לבחור בטובת העם, אתה בוחר בטובתך האישית. זו היא בחירה רעה שאסור לקחת בה חלק. רק לפני שנים הסברת בקולך שראש ממשלה שמצוי בחקירות לא יכול להמשיך בתפקידו".

בשלב זה הצהיר גנץ: "בנסיבות שנוצרו - ישיבה עם בנימין נתניהו אינה עומדת על הפרק".

"אני מבקש ממך לגלות אחריות ולהתפטר מתפקידך", סיים יו"ר 'כחול לבן'.

בליכוד מיהרו להגיב לגנץ: "זכות החפות עומדת לכל אדם, גם לבני גנץ, ואנו מקווים שהוא ינקה את שמו בהקדם האפשרי מההאשמות החמורות נגדו".

גם יאיר לפיד התייחס היום להחלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בכפוף לשימוע:

"זה יום עצוב למדינת ישראל. ראש ממשלה ישראלי על ספסל הנאשמים זה לא משהו שהילדים שלנו צריכים לראות

לראש הממשלה נתניהו עומדת חזקת החפות. יחד עם זאת, נתניהו לא יכול להמשיך בתפקידו. ראש ממשלה הוא סמל, ואסור להכתים את הסמל. המדינה חשובה יותר מכולנו. גדולה יותר מכולנו.

לא יכול להיות שכל ראש מדינה, כל נשיא, שיפגוש אותו יידע שהוא לא מדבר עם ראש ממשלת ישראל, אלא עם נאשם בשחיתות חמורה שזמנו קצוב. זה לא מכבד אותנו בעולם.

אף אזרח ישראלי לא היה מוכן שהמורה שמלמד את הילד שלו יהיה עם כתב אישום. שהרופא שמטפל בו יהיה עם כתב אישום. שהמפקד שלו בצה"ל יהיה עם כתב אישום.

אם נתניהו אוהב את מדינת ישראל כפי שהוא תמיד אומר לנו, הוא צריך לעשות עכשיו את מה שטוב למדינה. הוא צריך לפרוש מתפקידו. באופן מיידי. להעביר את השרביט לאחד מבכירי הליכוד – יש שם מספיק אנשים טובים.

מובן מאליו שאנחנו לא נשב בשום ממשלה שבה לראש ממשלה יש כתב אישום חמור כל כך. כבר עכשיו. לפני השימוע.

אם נתניהו יזוכה, ואני מאחל לו ולמשפחתו שהוא יזוכה, הוא תמיד יוכל לחזור.

פרישה מיידית היא הדבר הנכון. זה לא משמח אף אחד, אבל זה הדבר הנכון. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה עם כתבי אישום חמורים כל כך. אני קורא לנתניהו לעשות את הדבר הנכון ולפרוש מיידית מתפקידו".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד