י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דברים מופרכים ומוטעים

זעם במשרד המשפטים על דברי נתניהו: "מתקפות חסרות יסוד"

בתגובה לדברים שאמר ראש הממשלה הערב בנוגע לעוה"ד ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה ולפיהם היא החליטה כביכול בשנת 2012 להקפיא חקירה נגד חה"כ ציפי לבני בגלל הקדמת הבחירות • משרד המשפטים: "חברת הכנסת ציפי לבני כלל לא הייתה חשודה בתיק"

זעם במשרד המשפטים על דברי נתניהו: "מתקפות חסרות יסוד"
נתניהו בנאומו הערב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתגובה לדברים שאמר ראש הממשלה הערב בנוגע לעוה"ד ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, לפיהם היא החליטה כביכול בשנת 2012 להקפיא חקירה נגד חה"כ ציפי לבני בגלל הקדמת הבחירות. ביקשו במשרד המשפטים להבהיר כי "חברת הכנסת ציפי לבני כלל לא הייתה חשודה בתיק בו נחקרו החשדות בעניין מפלגת קדימה. החקירה בתיק זה הייתה בנוגע לגזבר המפלגה, רואה החשבון יצחק חדד, בכל הקשור לניהול ענייניה הכספיים של הסיעה. בהמשך אף הוגש נגדו כתב אישום והתיק מתנהל בביהמ"ש המחוזי בת"א בימים אלו".

עוד נכתב בהודעת התגובה כי במהלך שנת 2011 החלה חקירה סמויה בתיק זה. "במהלך חודש אוקטובר 2012, וכאשר החקירה עדיין היתה סמויה, הוחלט על הקדמת הבחירות לכנסת. בסמוך למועד זה, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל דאז, קיבל החלטה לא לבצע פעולות חקירה בתיק עד לסיום הבחירות הכלליות לכנסת. עוה"ד בן ארי- שוויקי כלל לא הייתה מעורבת בקבלת החלטה זו".

"אין שום דמיון בין תיק זה לתיקים בעניינו של ראש הממשלה שבהם כל החקירות הסתיימו לפני ההחלטה על הקדמת הבחירות" אמרו במשרד המשפטים והוסיפו "צר לנו על המתקפות האישיות חסרות היסוד שכוונו הערב נגד עובדי ציבור העושים מלאכתם נאמנה".

‏גורם במשרד המשפטים אמר למעריב: "הדברים של נתניהו נגד פרקליטת המחוז ליאת בן ארי ונגד פרקליט המדינה שי ניצן מופרכים ומוטעים. הוא העלה טענות שאין להן יסוד בעובדות. מצער שראש הממשלה בחר פעם נוספת להשתלח בראשי מערכת אכיפת החוק תוך הטעיית הציבור".

‏לגבי טענת מועד פרסום ההחלטה, אמר הגורם "צריך לזכור שדווקא ראש הממשלה הוא זה שהחליט להקדים לפתע את הבחירות כאשר גילה בעקבות נאום של פרקליט המדינה שהפרקליטות סיימה עבודתה ושההחלטה בעניינו נמצאת על סף הכרעת היועץ המשפטי לממשלה".

משרד המשפטים פרקליטות המדינה בנימין נתניהו ציפי לבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד