י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שלטון הימין בסכנה

סקר חדש שנעשה לאחר החלטת היועמ"ש - שוויון בין הגושים

החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, להעמיד לדין את ראש הממשלה בכפוף לשימוע באשמת שוחד והפרת אמונים, מובילה שינוי מגמה בסקרים. כך עולה מתוצאותיו של סקר - שאותו עורך מכון 'מאגר מוחות' בראשותו של פרופ' יצחק כ"ץ עם יתר הסקרים שפורסמו השבוע.

סקר חדש שנעשה לאחר החלטת היועמ"ש - שוויון בין הגושים
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכפוף לשימוע באשמת שוחד והפרת אמונים, מובילה שינוי מגמה בסקרים. כך עולה מתוצאותיו של סקר הסקרים - שקלול של סקר 103fm השבועי שאותו עורך מכון 'מאגר מוחות' בראשותו של פרופ' יצחק כ"ץ עם יתר הסקרים שפורסמו השבוע.

למרות שראש הממשלה נתניהו נשמע בטוח אמש בנאומו כאשר עמד מול המצלמות, ואמר: "אני יודע שעל הרוב המוחלט של המצביעים זה לא ישפיע בכלל", ואולם התוצאות מראות שינוי מגמה, איבוד 4 מנדטים למפלגת השלטון, ולראשונה שוויון בין גוש הימין בראשות נתניהו לגוש המרכז־שמאל בראשות בני גנץ.

על פי התוצאות המשוקללות בין סקר 103fm ויתר הסקרים שפורסמו באמצעי התקשורת השבוע, גוש הימין כולל את הליכוד (29 מנדטים), הבית היהודי-האיחוד הלאומי (8), הימין החדש (7), יהדות התורה (6), ש"ס (6), ישראל ביתנו (4) וכולנו (4). בראש גוש המרכז ־ שמאל עומדת כחול לבן בראשות בני גנץ עם 36 מנדטים, ואחריה העבודה (8), חד"ש־תע"ל (7), רע"ם־בל"ד (5).

כשמשלבים בתוצאות הסקר הזה את תגובת המצביעים לפרסום מסקנות היועמ"ש, הליכוד מאבד 4 מנדטים שמתפזרים בין המפלגות הקטנות, בעיקר בימין - כך שגוש הימין נשאר עם 60 מנדטים, בדיוק כמו גוש המרכז־שמאל.

בסקר של 'מאגר מוחות' השתתפו יותר מ־1,500 נשאלים מגילי 18 ומעלה, שנשאלו על הצבעתם לאור החלטתו של מנדלבליט להגיש כתבי אישום נגד נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

הקרב על אחוז החסימה

על פי תוצאות סקר 103fm (ללא שקלול שאר הסקרים) מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ זוכה ל־37 מנדטים. אחריה הליכוד עם 25 מושבים בכנסת הבאה, נתון הנמוך, כאמור, ב־4 מנדטים, מזה שלו זוכה הליכוד ללא הגשת כתבי האישום.

בהמשך הרשימה: מפלגת הימין המאוחדת, הכוללת את הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. הרשימה השנויה במחלוקת ציבורית זוכה ל־10 מנדטים, והופכת על פי הסקר לשלישית בגודלה בכנסת הבאה. רשימת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד מגיעה ל־8 מושבים בכנסת, העבודה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים. חד"ש־תע"ל זוכה לנתון דומה.

ל־6 מושבים בכנסת הבאה זוכות, על פי הסקר, יהדות התורה, ש"ס ומרצ. כולנו של משה כחלון מתחזקת ל־5 מנדטים ומגדילה את המרחק מסכנת הנשירה מהכנסת. מי שלא עוברות את אחוז החסימה הן גשר של אורלי לוי־אבקסיס, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן וזהות בראשות משה פייגלין.

סקר קואליציה הליכוד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד