ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שיווק ופרסום - מחוץ לתחום

בגור מציגים: זהו ההבדל בינינו לשאר החצרות - "יש לנו צבא פעיל"

לקראת המגבית ההמונית של גור שתיערך על טהרת הקודש, מסבירים בחסידות מה ההבדל בינם לבין חצרות אחרות | כך למשל: "הדיסקרטיות והצנזורה הפרסומית הם דברים מהותיים במבנה החשיבה הגוראי" | זאת ועוד: "את גור אין צריך להציג לאיש, כל שצריך הוא צבא פעיל ורחב"

בגור מציגים: זהו ההבדל בינינו לשאר החצרות - "יש לנו צבא פעיל"
האדמו"ר מגור צילום: יונתן זינדל -פלאש 90

תחת הכותרת "מי רואה אותם יוצאים", הופצה השבת חוברת פנימית שמונה כחמישים עמודים בכל בתי החסידים של חסידות גור בארץ, זאת לקראת קמפיין ההתרמה ההמוני שעורכים בחסידות ולפני הכינוס הגדול שייערך מחר (ראשון) באצטדיון הארנה בירושלים בראשות האדמו"ר מגור. 

בחוברת שהגיעה ל'בחדרי חרדים', ניתן לקרוא  בין השאר על דרשות ונאומים שנשאו משפיעי החסידות בדבר הצורך לגייס כסף לקמפיין ההתרמה הגדול והראשון מסוגו בחסידות גור. בחוברת, מסבירים הדרשנים את ההבדל בין גור לבין שאר החצרות שעשו אף הם קמפיין התרמה המוני.

כך למשל, בדרשה שנשא המדריך הראשי של גור הרב ישראל פנחס גוטסמן, הוא מעורר כי המדריכים צריכים להסביר לאברכים הצעירים איך לפעול במגבית ומבהיר כי המגבית תהיה על טהרת הקודש, ללא שימוש בפגעי הטכנולוגיה הפסולה, אלא ואך ורק באמצעות הטלפון. בנוסף, אומר הרב גוטסמן, כי אין הכוונה להעניק במגבית חשיבות לכסף, אלא רק להעצים את ה'תומכין דאורייתא'. 

בסיום החוברת, מופיע מאמר ארוך פרי עטו של אחד מבני משפחת האדמו"ר מגור, המסביר מדוע יצאו להתרמה ומה ההבדל בינם לכולם: "גור מעולם לא הייתה על המדפים. שיווק ופרסום הם מחוץ לתחומיה מאז ומעולם. לא רק אל מחוץ לקהילה היא לא פנתה, גם פנימה אל תוך גור הפעילות אינה מדובררת, הדיסקרטיות והצנזורה הפרסומית הם דברים מהותיים במבנה החשיבה הגוראי. שורשים קוצקאיים של חותם אמת הם שיצקו את הסגנון הנערץ הזה". 

"די להפנים את מספר התלמידים המרשים של הישיבות 30 אלף תלמידים, בכדי להבין  כי לא מדובר בעוד רשת מוסדות תורנית", הוא ממחיש. 

בשלב זה מסביר כותב המאמר את ההבדל בין גור לבין שאר החצרות שערכו אף הם התרמה המונית. "העולם שלנו דינמי, כללים שונים משתלטים על חיינו מבלי משים, אבחנות דקות יוצרות מציאות של ממוסכמות מקובלות שבעבר נשמעו דמיוניות",  נכתב, "מי האמין פעם כי עשרות מיליוני דולרים יעברו בתוך שנה בין קהילות בקלילות כזו? מי שיער לפני עשרים שנה שקהילה קטנה תביא מציבורים חיצוניים סכומים גרנדיוזים שבקושי מצליחים לגייס בקהילה פנימה? ולא בשנתיים, במספר שעות קצוב. ב'בום' של ימים ספורים התייצבו ספינות דלות אמצעים וסרות סיכוי. זה קורה בשיטת ההתרמה המונית. במקרה שלנו מדובר ב'מולטי מצ'יניג' העשוי להיות תקדמי בהיקפו מה שמעניק לו גם מימד של חדשנות והפתעה".

"רובינו כבר היינו שם ומכירים את התהליך הפשוט. אנו מקבלים פנייה מידיד שההכרות שלנו עמו היא סבירה. לאחר המשפט הראשון מגיעה הפנייה הפשוטה והחיננית: בקשה עזרה אישית בפעילות חשובה שנטלתי על עצמי. לא נפלנו מהכסא כששמענו כמה מילים על כמה זה חשוב לו. לא נבהלנו כשהוא נקב את הסכום הסביר שהוא מבקש, אפילו לא ביררנו כמה מוסדות יש בקהילה הצנועה שהוא מייצג - הסכמנו".   

במאמר שהתפרסם אף מחדדים, "אין מהותה של מגבית בגור כמגבית בחוג אחר. השקעה אדירה ניתנה בכדי לבצע הכל על טהרת הקודש פך השמן הטהור לא ישמר בבקבוק שאינו מהודר דיו, לא רק השקעה יש כאן גם פגיעה משמעותית לכאורה בהכנסות המגבית. קל יותר לבוא ולומר כי הותרה הרצועה חלילה בשעת הדחק, אך לא כזאת הייתה בבית מדרשנו. סור מרע ללא פשרות, הרחק מן הכיעור ללא היתרים". 

לסיום, נכתב כי "את גור אין צריך להציג לאיש, כל שצריך להצליח הוא צבא פעיל ורחב, ואת זה יש לנו בהיקפים לא מבוטלים. מעולם לא מימשנו את הכוח הזה עבור משאבים. אף פעם לא ביקשנו לאמוד את השפעתנו הפיננסית במשק. אם חסידויות מעוטות אוכלוסין הביאו סכומים דמיוניים באמצעות השיטה, הרי שגור תשבור תחזיות וציפיות". 

שער החוברת שהופצה בגור

חסידות גור מצינג התרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד