י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גיבוי לנתניהו

כחלון מתייחס לראשונה להחלטת היועמ"ש: "לא הופתעתי"

'שומר הסף' של הממשלה שר האוצר משה כחלון מגיב בפעם הראשונה להחלטות היועמ"ש בעניינו של נתניהו ומצהיר כי ישב בקואליציה עם האחרון עד לשימוע 

כחלון מתייחס לראשונה להחלטת היועמ"ש: "לא הופתעתי"
השר כחלון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שמילא את פיו מים וסירב להתייחס להחלטת היועמ"ש אביחי מנדלבליט להעמיד את ראש הממשלה לדין בכפוף לשימוע בגין חשד לשוחד, יו"ר כולנו מתייחס הערב לדברים ומגבה את נתניהו כשלדבריו אף ישב עמו עד לאחר השימוע.

בראיון שהעניק הערב אמר כחלון כי "מבחינה ערכית-מוסרית אתה לא מרגיש נוח עם שאלה הדברים שבהם חשוד ראש הממשלה שלך, אבל זה חלק מהחיים שלנו". 

"קראתי את כתב החשדות", אמר כחלון, והוסיף; "האמת לא הופתענו, כל הדברים כבר פורסמו בעבר. זה לא עושה נעים בשבת בבוקר לקרוא כתב חשדות כזה נגד ראש ממשלה, אבל כמו שאמרתי לא הופתעת".

כחלון התייחס הערב (מוצ"ש) גם לדברים שעלו כנגדו בכתבת החשדות ואמר, "אני מאוד מקווה שהחשדות על דרישה לסיקור שלילי שלי יתבהרו כלא נכונות. יש מערכת שלמה של בעלי אינטרסים שפועלת כדי שלא אמשיך להיות שר אוצר".

עוד אמר כחלון כי "הכתבות השקריות שפורסמו נגדי בגופי התקשורת, בין אם בעידוד בעלי הון ואינטרס ובין אם בעידוד גורמים אחרים, לא יעצרו אותנו מלהמשיך לעבוד בשביל הציבור הישראלי. מה שנחשף הוא רק קצה הקרחון".

בנוסף, שרת המשפטים איילת שקד התייחסה אף היא לחשדות ולהחלטת היועמ"ש ואמר כי, "ההחלטה היא לא סופית, נדע בעוד כמה חודשים".

לדבריה, "קראתי את כתב החשדות, יש כאן שני מישורים, הציבורי והפלילי. בפלילי היועמ"ש אמר שהוא ישמע ויגיע לשימוע בלב פתוח ונפש חפצה וצריך להיזהר ולא להציג מצג שווא של הרשעה, כלומר ההליך הפלילי לא הסתיים".

שקד הוסיפה והתריעה: "במישור הציבורי מה שמעניין הוא שגוש הימין מאבד מכוחו ואנחנו עלולים לקבל מדינה פלסטינית בעוד שנה אם גוש הימין לא ינצח". שלדבריה, "כשאני רואה שגוש הימין מאבד מכוחו אני קוראת למצביעי הימין, בואו הביתה".

שקד לא היססה ותקפה במרומז את ראש הממשלה על הביקורת שלו כנגד פרקליט המדינה ופרקליטת המחוז כשאמרה, "אני סומכת עלי מנדלבליט ב-100%, מדובר באדם ישר מקצועי אמין ובלי הטיות פוליטיות", לדבריה, "אני מכירה היטב את היועמ"ש ואת צוותו כולל שי ניצן וליאת בן ארי. הם לא אנשים מוטים פוליטית, הם לוקחים החלטות ענייניות, יש חילוקי דעות אבל צריך להזכיר שליאת בן ארי הייתה התובעת אצל אולמרט".

"ביקורת אפשר לתת בוודאי במדינה דמוקרטית אבל ביקורת צריכה להיות לגופו של עניין ולא של אדם. מה שאותי מעניין כרגע זה להציל את גוש הימין", אמרה.

משה כחלון בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד