י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ניצחון אטיאס • האח נבחר לרבה של פ"ת • גלריה ווידאו

אחיו של שר השיכון יכהן כרב הספרדי, והרב מיכה הלוי, נציג המפד"ל, כרב האשכנזי • פורשי מהמירוץ: "הבחירות - שפל לעולם הרבנות" • צפו בגלריה של יעקב כהן מהבחירות, הניצחון והברכות שאחרי

הרבנים הנבחרים אצל הגר"ע יוסף הערב, צילום: יעקב כהן
הרבנים הנבחרים אצל הגר"ע יוסף הערב, צילום: יעקב כהן



תוצאות הבחירות לרבנות העיר פתח תקווה אינן מפתיעות: לרב הספרדי נבחר הרב בנימין (בינו) אטיאס עם 37 מתוך 48 קולות, ולרב האשכנזי הרב מיכה הלוי עם 36 מתוך 48 קולות.

בג"ץ נתן אמש (ב') צו על תנאי המאפשר את ביצוע הבחירות. יחד עם זאת, הורה לשים שלטים בחדרי הבחירות לפיהן מדובר בבחירות 'על תנאי'.

אחד הבכירים המעורים בפרשת הבחירות בפתח תקווה דיבר הערב בביקורת גדולה על עצם קיום הבחירות:

"מעולם לא נערכו בחירות בצורה כזו של 'סימן שאלה'. מה היה קורה אילו היו דוחים אותם בחודשיים-שלושה, כדי ליישר את כל ההדורים ולהגיע לעמק השווה מבלי להסתכן בפסילת בחירות בידי שופטי בג"ץ לאחר שכבר התקבלו התוצאות?"



אל הישורת האחרונה הגיעו מועמדים רבים ובהם הרב אליעזר שמחה וייס - רב המועצה האזורית עמק חפר, הרב יעקובוביץ' - רבה האשכנזי של דרום השרון, הרב רם ראב"ד שפרש מחיל האוויר, הרב יוסף שלוש - רבה הספרדי של דרום השרון ועוד.

היחיד מבין המועמדים שהגיב מיידית לפסיקת הבג"ץ היה הרב אליעזר שמחה וייס, שמיהר להסיר כבר אמש את מועמדותו.

"שפל לעולם הרבנות"

במכתב ששיגר אל יו"ר ועדת הבחירות הרב ישראל יפרח, נימק את החלטתו. "כידוע לכבודו, הבחירות לרבנות העיר פתח תקווה יתקיימו בצל הדיון בבג"צ, שאף הוציא צו בכל הנוגע לחוקיות הבחירות. אם לא די בכך, הרי שלפי החלטת בג"צ ייעשה מאמץ להודיע על ההחלטה בדבר מתן הצו על תנאי לכל אחד מהמועמדים לתפקיד רבני העיר פתח תקוה וכן תיתלינה שתי הודעות בנוסח שפורט בהודעת המשיבים – אחת בכניסה לאולם בו ייערך הליך הבחירות, והשנייה בסמוך לקלפי.

"אני סבור כי אין זה מכבודם של רבני ישראל לעבור הליך בחירות 'על תנאי'. הליך כזה, מבזה ומשפיל את כבוד ומעמד הרבנות והרבנים בישראל, ולכן הגעתי למסקנה להסיר את מועמדותי, כדי שלא להיות שותף בהליך כזה, בו יצטרכו חברי הגוף הבוחר להצביע כשלנגד עיניהם מתנשא שלט שכל הליך הבחירות הוא 'על תנאי'".

הרב וייס הביע תקווה כי כל הגורמים המוסמכים האחראים על הליך הבחירות יבטלו את הבחירות וידחו אותן "עד לבירור סופי של חוקיות הבחירות, ובמידת הצורך, עד שיסתיימו כל ההליכים באופן ראוי ותקין", אלא שתקוותו זו התבדתה.

העתקים ממכתבו שיגר הרב וייס גם אל הגר"ש עמאר ואל הגר"י מצגר, ואל שר הדתות, יעקב מרגי.

במבט לאחור, אומרים גורמים בכירים ב'דגל התורה' כי יתכן שטוב היה אילו היו מגיעים להסכמה על מועמדותו של הרב וייס, שילדיו לומדים במוסדות חרדיים למרות שהוא נחשב לרב מפד"לי.

בש"ס מסרבים לקבל את הטענות ואומרים, שלא באופן רשמי, כי דגל מעולם לא טרחה להיכנס לעובי הקורה בנושא, ואל להם להלין על התוצאות. מי שגיבה מאחורי הקלעים את הדיל שנרקם היה ראש העיר, יצחק אוחיון, שחשוב היה לו להביא לעיר גם רב דתי לאומי.

מאחורי הרב אטיאס עמדה, כמובן, תמיכתו הנחרצת של הגר"ע יוסף. מלבד כהונתו כרב העיר ישמש הרב אטיאס גם כראב"ד בבית הדין המקומי, בזכות תמיכתו של הגר"ש עמאר.





























































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד