י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרסום ראשון

במפלגת 'כחול לבן' יאמצו את חוק הגיוס שגובש במשרד הביטחון

פרסום ראשון: במפלגת "כחול לבן" עובדים במרץ על גיבוש מצע הבחירות הסופי של המפלגה שיתפרסם עוד השבוע • 'בחדרי חרדים' חושף כי במפלגה החליטו לאמץ את חוק הגיוס שהוצע על ידי שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן וזכה להתנגדות הסיעות החרדיות • כל הפרטים

במפלגת 'כחול לבן' יאמצו את חוק הגיוס שגובש במשרד הביטחון
חרדים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: 38 יום לבחירות ויומיים לפני שיגבשו את מצע הבחירות שלהם, במפלגת 'כחול לבן' החליטו לאמץ את חוק הגיוס שהוצע על ידי שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן וזכה להתנגדות הסיעות החרדיות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במפלגת 'כחול לבן' מסיימים בימים אלא את גיבוש מצע הבחירות שיעסוק גם בנושאי דת ומדינה.

הצוות, המורכב מנציגי שלושת הסיעות שתחת מפלגת "כחול לבן", חילי טרופר (גנץ), עופר שלח (לפיד) ויועז הנדל (יעלון), החליט כי חוק הגיוס שהוצע על ידי משרד הביטחון יופיע גם כהצעה שלהם לפתרון הסוגיה.

הצוות צפוי לסיים ביומיים הקרובים את גיבוש המצע הסופי, כאשר הוא צפוי להתפרסם לציבור במלואו כבר ביום שלישי הקרוב.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף בשבוע שעבר תמלול של בכיר המפלגה מיכאל ביטון, בו הוא אומר כי בני גנץ הוא זה שיקבע את הטון ולא יאיר לפיד.

כזכור, חוק הגיוס שהוצע על ידי שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן וגובש על ידי צוות מיוחד של משרד הביטחון, בו לקח חלק חה"כ אורי מקלב - קובע כי יהיו מכסות גיוס בכל שנה שיתחלקו בין שירות בצה"ל ושירות לאומי-אזרחי.

גולת הכותרת של החוק, שעבר כבר בקריאה ראשונה בכנסת ה-20 וזכה להתנגדות גורפת של המפלגות החרדיות, היא הסנקציות.

על פי הצעת החוק, בשנים הראשונות, במידה ולא תהיה עמידה ביעדים שהציבו, יחולו סנקציות כלכליות על עולם הישיבות ובהמשך גם סנקציות פליליות שיפקיעו את החוק ואף יכולים להוביל לגיוס חובה על כלל עולם הישיבות.

יצוין עוד כי מיד עם פרסום חוק הגיוס שיזם השר ליברמן התכנסה מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל והודיעה לחברי הכנסת מטעמם כי יש להתנגד בכל אופן לחוק הגיוס ואף לפרוש מהקואליציה באם הוא יעבור בקריאה שנייה ושלישית. 

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב מקרוב אחר הסוגיה.

בני גנץ בנימין נתניהו חוק הגיוס יאיר לפיד מיכאל ביטון חוסן לישראל מצע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד