י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעד בלשונו?

גבאי חושף בספרו: ליצמן אמר שאת נתניהו מעניינת רק הפוליטיקה

בשעה שהעתיד החרדי בפוליטיקה לוט בערפל לאור הסקרים שמתפרסמים לקראת הבחירות, יו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי מפרסם בספרו שעולה על מדפי החנויות כי יו"ר 'יהדות התורה' יעקב ליצמן התבטא באוזניו כי בנימין נתניהו אינו מתעניין בנושאים שאינם קשורים לפוליטיקה 

גבאי חושף בספרו: ליצמן אמר שאת נתניהו מעניינת רק הפוליטיקה
נתניהו וליצמן בישיבת ממשלה צילום: דוברות משרד הבריאות

סגן השר יעקב ליצמן אמנם שולל בכל תוקף ישיבה עם יאיר לפיד וכעת גם עם בני גנץ בעקבות החיבור הפוליטי עמו, אך מסתבר כי ליצמן גם יודע להכיר את חסרונותיו של ראש הממשלה המכהן, וכעת חלקם נחשפים.

בספור החדש של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, שיוצא בימים אלה לחנויות, הוא חושף ציטוט מפתיע של יו"ר יהדות התורה שייתכן ויכה גלים.

כך כותב גבאי בספרו, "2500 ישראלים מתים מדי שנה כתוצאה מזיהום האוויר. פי שישה מאשר בתאונות דרכים. זיהום האוויר בחיפה היה העניין המרכזי, ובמיוחד השפעתו על ילדים ותינוקות".

"ועדת מומחים מטעם איגוד ערים לנושאי סביבה פרסמה דוח שהמסקנה שלו היתה שבחיפה נולדים תינוקות עם ראשים קטנים מן הממוצע. השר ליצמן ואני זיַמנו את הפרופסורים חברי הוועדה והבנו שזה קשקוש", משתף גבאי את הקוראים בדיונים הסגורים בעת ששימש כשר לאיכות הסביבה.

"הם רק רצו כותרות", מספר גבאי בספרו, תוך שהוא מוסיף כי "המספרים שעמדו לרשותם היו כל כך קטנים, שהסטטיסטיקה פשוט לא הייתה רלוונטית. הם עשו מניפולציה של המתודולוגיה והנתונים. חברי הוועדה גם לא היו בקיאים בחומר ולא התרשמנו שהם יודעים על מה הם מדברים".

גבאי מפתיע בציטוט של סגן השר ליצמן: "היו כותרות ראשיות ופתחו עם זה מהדורות חדשות. שאלתי את ליצמן: איך זה שנושא כזה לא גורם לראש הממשלה להרים טלפון ולהתעניין?", תהה גבאי.

"ליצמן צחק ואמר", משתף גבאי את הקוראים בציטוט של סגן שר הגוראי שאמר, "הוא גם לא יתקשר. אין פה עניין פוליטי. זה פשוט לא מעניין אותו".

בסביבתו של סגן השר ליצמן מסרו ל'בחדרי חרדים': "לא היה כל צורך שראש הממשלה ידבר עם ליצמן בעניין, שכן בתקופה המדוברת ליצמן אז היה שר הבריאות ולא סגן שר והכל היה באחריותו. כידוע נתניהו לא מתערב לשרים בפעילות משרדם".

יעקב ליצמן אבי גבאי מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד