ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מתקפה חריפה

"המסיתים נגד החרדים ברשימת הליכוד"

ברקע החשש מפגיעה בכוח החרדי בשל הצבעה ל'הליכוד' בקרב המגזר החרדי, ולאור הניסיון של סגנית שר החוץ חוטובלי לסחוף את הקול הנשי-חרדי למחוזותיה, הח"כים החרדים במתקפה נגד מפלגת השלטון • "הליכודניקים פועלים עם הרפורמים נגד החרדים", מאשים ח"כ אייכלר

"המסיתים נגד החרדים ברשימת הליכוד"
אילוסטרציה צילום: דוד כהן / פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר יוצא במתקפה נגד הליכודניקים שמנסים לרמות את המצביע החרדי כשלדבריו, "הליכוד הוא שותף קואליציוני אך אין בו אף חרדי ואינו יכול להיות בית לחרדים".

אייכלר מציין בהקשר זה כי "הליכוד היא מפלגה חילונית מימי ז'בוטינסקי שהיה אויב החרדים והציע לשלול את זכות הבחירה מבעלי זקנים ופיאות. אומנם אחריו הגיע מנחם בגין ועד היום יש בליכוד שותפים הגונים. אך עדיין ישנם נציגים ריאליים בליכוד שמתאימים ליש עתיד".

זאת ועוד, מוסיף אייכלר, "גדולי המסיתים נגד החרדים בבית שמש, ובשאר ערי הארץ, וכן מחוקקי התועבה נבחרו לרשימת הליכוד. כל חרדי שמצביע לליכוד יכניס אותם לכנסת נגדנו".

"ראשי הערים האיומים ביותר כמו ראש עירית טבריה וראש המרכז לשלטון מקומי, גם הם ליכודניקים. ראשי ערים שפועלים עם הרפורמים נגד החרדים - גם הם ליכודניקים", הוא מדגיש.

לטענתו, "הליכוד לא הכניס אף נציג חרדי במקום ריאלי, כי הוא יודע שמי ששייך לשבט החרדי לא יצביע ליכוד".

ח"כ אייכלר מאשים כי רוב הגזירות נגד קצבאות ילדים ונגד תעסוקה לחרדים חסרי תארים אקדמאים במגזר הציבורי, נעשו על ידי הליכוד.

ח"כ אייכלר. צילום: פלאש 90

הח"כ הבעלזאי מבקש לחדד את הפער בין תמיכה בראש הממשלה להצבעה עבורו: "אנחנו שותפים במאבק נגד העריצות המשפטית והעוול שבהפיכה השלטונית נגד נתניהו. אבל זה לא מצדיק שמצביע חרדי יבגוד בהוריו באחיו ובילדיו הנאנקים תחת גזירות השלטון החילוני, ויצא להצביע למפלגה חילונית. זאת גם אם הליכוד גרוע פחות ממפלגות השמאל האנטי דתי".

"רק נציג חרדי עם כוח פוליטי חזק יכול לייצג את צרכי הציבור החרדי", מסכם אייכלר. "אף אחד לא יעשה זאת עבורנו. יהודי חרדי מצביע רק למפלגה חרדית כי זה הבית שלו, גם אם הוא בית ישן ולא נוצץ", הוא מבהיר.

המתקפה מצידו של אייכלר בן השאר בשל החשש הכבד לזליגת קולות חרדיים למפלגת השלטון הנוכחית, בגלל הקמפיין אותו מוביל נתניהו לקראת הבחירות הקרובות.

ברקע דבריו קיים זעם בקרב המפלגות החרדיות על סגנית שר החוץ חה"כ ציפי חוטובלי שקוראת לנשות האברכים החרדים לתמוך במפלגת 'הליכוד' משום שלטעמה לא הגיוני שלא יתנו לנשים להיות מיוצגות כחברות כנסת או כנציגות ציבור.

ביהדות התורה הגיבו לדברי חוטובולי וטענו כי רובו המוחלט של הציבור החרדי ממושמע לדעת רבותיו ויצביע למפלגות החרדיות. "היום יותר מתמיד ברור כי הקואליציה הבאה עשויה לקום עם מפלגות אנטי חרדיות, בעוד לציבור החרדי עלולה להיות ירידה בכוחה חלילה. ברור שהציבור החרדי ירצה ויעשה הכל להתגייס לטובת נציגיו וחיזוק המפלגות שלנו", מסרו.

במקביל, ח"כ יעקב אשר תקף ואמר כי "לפני שבליכוד מסיתים נגד המפלגות החרדיות כדאי שיבדקו איפה חברי הליכוד הציבו את הנציג החרדי שהתמודד אצלם בפרימרייז. ביהדות התורה אין קישוטים חסרי השפעה וחצי מהקולות של המפלגות החרדיות הם של נשים שרוצות ייצוג על פי דעת התורה וההלכה".

יצחק פינדרוס, שהוצב במקום השמיני ברשימת יהדות התורה אמר ל'בחדרי חרדים' כי "כנראה שאנשי הליכוד חושבים ששכחו שהיה בעבר ממשלת ליכוד בלי חרדים ומה עשו לציבור החרדי אז, אני מציע להם לא לבנות על הזיכרון הקצר של החרדים".

הליכוד ישראל אייכלר חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד