י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דגל שחור

בגלל נתניהו? אבטחה הוצמדה לפרקליטים

במשטרת ישראל החליטו להציב אבטחה סביב פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי. לטענת המשטרה, ההחלטה הגיעה בעקבות הטחת האשמות של נתניהו בשניים בנאומו שבוע שעבר

בגלל נתניהו? אבטחה הוצמדה לפרקליטים
שי ניצן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה על השימוע, לקראת הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בתיקים 1000, 2000 ו-4000 והטחת האשמות של נתניהו באופן אישי בפרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי. התקבלה החלטה במשטרת ישראל להציב אמצעי אבטחה סביבם בשל רגישות הנושא, כך דיווח הערב (ראשון) כתב המשפט אביעד גליקמן.

על פי הפרסום בחדשות 13, ההחלטה נתקבלה בסוף השבוע האחרון, לאחר דיון מיוחד שקיימה המשטרה.

"לפי התקשורת, שני הפרקליטים שדחפו לקו הקיצוני נגדי הם פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי" אמר נתניהו בנאומו, "אולי תסבירו לי איך אפשר להסביר שבן ארי, שדחפה לפרסם דווקא עכשיו את החלטת היועמ"ש, עצרה ב-2013 את החקירות נגד ציפי לבני בטענה שזו התערבות בבחירות. האם זה מקרה שבית המשפט קבע ששי ניצן הפלה לרעה אנשי ימין ועסק באכיפה בררנית נגדם?".

לאחר דברי נתניהו, ביקשו במשרד המשפטים להבהיר כי "חברת הכנסת ציפי לבני כלל לא הייתה חשודה בתיק בו נחקרו החשדות בעניין מפלגת קדימה. החקירה בתיק זה הייתה בנוגע לגזבר המפלגה, רואה החשבון יצחק חדד, בכל הקשור לניהול ענייניה הכספיים של הסיעה. בהמשך אף הוגש נגדו כתב אישום והתיק מתנהל בביהמ"ש המחוזי בת"א בימים אלו".

עוד נכתב בהודעת התגובה כי במהלך שנת 2011 החלה חקירה סמויה בתיק זה. "במהלך חודש אוקטובר 2012, וכאשר החקירה עדיין היתה סמויה, הוחלט על הקדמת הבחירות לכנסת. בסמוך למועד זה, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל דאז, קיבל החלטה לא לבצע פעולות חקירה בתיק עד לסיום הבחירות הכלליות לכנסת. עוה"ד בן ארי- שוויקי כלל לא הייתה מעורבת בקבלת החלטה זו".

"אין שום דמיון בין תיק זה לתיקים בעניינו של ראש הממשלה שבהם כל החקירות הסתיימו לפני ההחלטה על הקדמת הבחירות" אמרו במשרד המשפטים והוסיפו "צר לנו על המתקפות האישיות חסרות היסוד שכוונו הערב נגד עובדי ציבור העושים מלאכתם נאמנה".

‏גורם במשרד המשפטים אמר למעריב: "הדברים של נתניהו נגד פרקליטת המחוז ליאת בן ארי ונגד פרקליט המדינה שי ניצן מופרכים ומוטעים. הוא העלה טענות שאין להן יסוד בעובדות. מצער שראש הממשלה בחר פעם נוספת להשתלח בראשי מערכת אכיפת החוק תוך הטעיית הציבור".

‏לגבי טענתו של רוה"מ בדבר מועד פרסום ההחלטה, אמר הגורם "צריך לזכור שדווקא ראש הממשלה הוא זה שהחליט להקדים לפתע את הבחירות כאשר גילה בעקבות נאומו של פרקליט המדינה ניצן שהפרקליטות סיימה עבודתה ושההחלטה בעניינו נמצאת על סף הכרעת היועץ המשפטי לממשלה".

תגובת רוה"מ לשעבר על דרישת המשטרה לאבטחת השניים: דגל שחור על ראש נתניהו! היום שבו מציבים אבטחה על שי ניצן וליאת בן ארי משום שעמדו באומץ על שלטון החוק היה חייב להיות היום בו מתפטר נתניהו מתפקידו. הם שעמדו על המשמר - נזקקים לשומרי ראש, ונתניהו הנאשם בשוחד רץ לבחירות?! ׳הנחות הסלב׳ שעשה היועץ מופנות כבר היום נגד טובי אנשיו. בושה

בנימין נתניהו שי ניצן אבטחה הדוקה פרקליטות המדינה משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד