י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הכירו

זהו 'יועץ החרדים' החסידי במטה 'כחול לבן'

אברך חסידי המתגורר באזור ירושלים, משמש על תקן יועץ למפלגת 'כחול לבן' בעלת ארבעת הראשים • המדובר, הינו בעל עבר צבאי ואקדמי • המפלגה המתיימרת להחליף את השלטון בד' ניסן, בונה על האיש, שיתווך בינה לבין המפלגות החרדיות, אם וכאשר ירכיבו את הממשלה הבאה

זהו 'יועץ החרדים' החסידי במטה 'כחול לבן'
יונתן רייס צילום: המצלם

בשקט בשקט, מאחורי הקלעים, מאז הקמתה של מפלגת 'חוסן לישראל' וכניסתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ אל החיים הפוליטיים, פועל לו אברך חסידי כאיש קשר של המפלגה אל מול המגזר החרדי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מדובר באברך חסידי תושב גבעת זאב, המשמש כאיש עסקים, ובשנים האחרונות הקים את ישיבת ההסדר החרדית 'חדוותא' בגן יבנה, תוך שהוא מסייע לבחורים חרדים המעוניינים בכך, בתהליך שילובם לצה"ל ובמוסדות אקדמיים.

יונתן רייס שמו, הוא כבן 30 ומקורב למיכאל ביטון, שנמנה כיום עם בכירי מפלגת 'כחול לבן'. בשנים האחרונות סייע ביטון רבות, כאשר כיהן כראש מועצת ירוחם, למוסד של רייס ולאחרונה חיבר ביטון את רייס אל בכירי מפלגת 'כחול לבן'.

רייס, בשל היותו אברך החסידי, משמש כאיש הקשר של המפלגה בכל הקשור למגזר החרדי. כך למשל, מסייע רייס בימים אלו, בגיבוש מצע הבחירות של המפלגה בכל מה שקשור בנושא גיוס חרדים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עיקר עבודתו של רייס היא מול ראשי המפלגות המרכיבות את 'כחול לבן'. עם יועז הנדל כנציגה של מפלגת תל"מ בראשות משה יעלון, חילי טרופר כנציגה של 'חוסן לישראל' ועם עופר שלח כנציגה של מפלגת יש עתיד.

אך הוא אינו צפוי לנסות ולהביא קהל חדש מהמגזר החרדי ובמפלגת 'כחול לבן' אינם מאמינים באפשרות כזאת וחושבים כי הסיכוי לכך שואף לאפס. מטרת מפלגת 'כחול לבן' בשרותיו,  היא לגייס בעזרתו קהלים של בוגרי צבא ואקדמיה מהמגזר החרדי.

רייס, בעל עבר צבאי ואקדמי, מחזיק במאגר נרחב של כ-20,000 חרדים ששירתו בצבא ולמדו במוסדות להשכלה גבוהה ובימים הקרובים יחלו במפלגה להעביר מסרים לקהל היעד זה.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי בהמשך, מקווים ב'כחול לבן', כי דרך רייס יצליחו להגיע גם לאנשי הציבור החרדי ולנציגים הרשמיים בכנסת ובקהילות השונות בכדי לרכך את עמדתם בכל הנוגע לשיתוף פעולה פוליטי עתידי עם בני גנץ אם וכאשר יצליח להשיג גוש חוסם והנשיא יעניק לו את הזכות להרכיב הקואליציה.

מיכאל ביטון בני גנץ מפלגת כחול לבן חוסן לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד