י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חסדי השם כי לא תמנו

היום: הרב שהותקף ישתחרר מבית החולים

כשבוע לאחר שהותקף בברוטאליות, רבה הראשי של ארגנטינה צפוי להשתחרר היום מבית החולים לביתו • משפחתו מכחישה את הדיווחים על אודות מעצרם של התוקפים

היום: הרב שהותקף ישתחרר מבית החולים
הרב גבריאל דוידוביץ' ורה"מ צילום: אבי אוחיון, לע"מ/ פלאש 90

לאחר שכל העולם היהודי כולו עקב בדאגה אחר מצבו וגינה את הפגיעה בו, רבה הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ, צפוי להשתחרר היום (שני) מבית החולים בבירה בואנוס איירס לביתו, לאחר שיפור ניכר במצבו הרפואי. 

כזכור, בשבוע שעבר הותקף הרב הראשי קשות, כאשר אלמונים פרצו לביתו, היכו אותו קשות ואמרו לו "אנחנו יודעים שאתה הרב של הקהילה היהודית". בהמשך כפתו התוקפים את רעייתו וצעקו לעברה דברי נאצה.

טרם צאתם עברו התוקפים בין חדרי הבית ונטלו עמם כסף, תכשיטים וחפצים יקרי ערך.

הרב פונה ואושפז בבית החולים. המשטרה פתחה בחקירת המקרה שעורר הדים נרחבים ברחבי העולם היהודי כולו, כשהיא מעריכה כי מדובר במעשה על רקע פלילי, בעוד בני הקהילה ביקשו שלא לשלול כי התקיפה בוצעה על רקע לאומני.

בין המגנים, היה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר: "אני שולח החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', ולרעייתו שהותקפו באכזריות פרועה. אסור לנו לתת לאנטישמיות להרים את ראשה. אני מגנה בתוקף את אירועי האנטישמיות האחרונים, וקורא לקהילה הבינלאומית לפעול נגדה".

בתוך כך, אמש נפוצו שמועות לפיהן המשטרה המקומית זיהתה את התוקפים, אולם בני משפחתו של הרב דוידוביץ' הכחישו את הפרסומים ואמרו כי הם אינם נכונים.

ארגנטינה תקיפה הרב גבריאל דוידוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד