י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זה לא שווה את זה

בעל החנות לתשמישי קדושה העלים ונתפס

יש לכם עסק? לא מומלץ להתגרות במזל; לכו תדעו אם הלקוח שנכנס אליכם אינו מחופש לפקח ומנסה אתכם • יש מי שהתחכמו והעלימו מיסים וזה עלה להם ביוקר ואף פשטו את הרגל בעקבות ההסתבכות עם הרשויות

בעל החנות לתשמישי קדושה העלים ונתפס
מזוזה. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

פקחי מס הכנסה מסתובבים מידי יום בין החנויות ברחבי ישראל ומפתיעים את בעליהן בביקורות, כדי לבחון האם הם מנהלים את העסק כחוק.

באחת מביקורות הפתע שביצעו הפקחים בימים האחרונים, הם גילו כי בעל חנות לתשמישי קדושה בקרית ים שבצפון העלים כ-400,000 שקלים מהכנסות בכרטיסי אשראי.

במהלך ביקורת פתע בחנות, התעורר חשדם של מבקרי מס הכנסה כשנמצא כי בעל החנות אינו רושם הכנסות שהתקבלו בכרטיסי אשראי, בטענה שהוא מעביר את הדיווחים לרואה החשבון שלו והוא זה שמדווח עליהם.

המבקרים הנחושים יצרו קשר עם רואה החשבון המייצג של בעל העסק, שהסביר שבעל החנות לא העביר לו כל דיווח לגבי כרטיסי אשראי. כשהסתבר למבקרים שסכום אי-הרישומים מהכנסות באשראי בשנת 2018 הסתכמו ב-28,087 ₪ ובשנת 2019 ב-25,037 ₪, העמיקו את הבדיקה ופנו לחברת האשראי שהעבירה את כל הסכומים שהועברו לנישום.

חוקרים ממחלקת החקירות הצטרפו למבקרים והתברר כי מדובר בעסק הפועל בשיטתיות להעלמת מס, ועולה כי העלים הכנסות בסכום של כ-400,000 ₪.

בעל החנות המשיך בטענתו ואמר לחוקרים שהיה בטוח שרואה החשבון שלו מדווח על הכנסות אלו, הוא נחקר והתיק הועבר להמשך טיפול במחלקת התביעות.

מקרה זה מלמד שוב ושוב כי לא מומלץ להתגרות במזל. עסקים רבים, גם כאלה ששגשגו ופרחו, קרסו ביום בהיר לאחר שנפלו ברשתם של פקחי רשות המיסים כמי שהעלימו אלפים ואף מיליונים.

העלמת מסים מס הכנסה תשמישי קדושה פקחים ביקור פתע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד