י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"פגיעה ישירה בצרכן"

מוצרי החלב יתייקרו - שר האוצר תוקף. צפו

בקרוב תרגישו את זה בכיס. בג"צ קבע כי מוצרי החלב שבפיקוח ממשלתי יעלו, בניגוד לעמדתו של שר האוצר | משרדו חויב בהוצאות המשפט | השר הגיב בזעם: "הניסיון לפגוע בצרכן הישראלי, תוך ניצול כוח מונופוליסטי שרירותי ובצע כסף, שבר שיאים חדשים"

מוצרי החלב יתייקרו - שר האוצר תוקף. צפו
חלב צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מחירי החלב שבפיקוח ממשלתי יעלו ב-3.4% לצרכן. כך נקבע הבוקר (שני) בבג"צ.

השופטים שישבו על המדוכה, דחו בעצם את עתירת חברת 'תנובה' והורו לשר האוצר משה כחלון ולשר החקלאות אורי אריאל לחתום על צו המייקר את המוצרים המפוקחים.

שר האוצר כחלון הביע באחרונה התנגדות למהלך והשופטים התייחסו לכך בפסק דינם; "הצו המוחלט שניתן במקרה זה מתחייב כאמור מן הדין. אין בכך כדי למנוע משר האוצר שימוש בכלי מדיניות אחרים על מנת להשיג את היעדים הכלכליים והחברתיים אליהם הוא חותר".

יצוין, כי השופטים קבעו גם כן, כי משרד האוצר ישלם ל'תנובה' את הוצאות המשפט על סך 25 אלף שקלים.

שר האוצר ויו"ר 'כולנו' משה כחלון זעם על הפסיקה והגיב: "פסיקת בג"צ היא פגיעה ישירה בצרכן ובמשפחה הישראלית. היא נגועה בחוסר רגישות חברתית ובחוסר איזון מוחלט בין שיקולים של בצע כסף לבין טובת הציבור".

לדבריו, "הפסיקה תביא לתוצאה בלתי מתקבלת על הדעת. הניסיון לפגוע בצרכן הישראלי, תוך ניצול כוח מונופוליסטי שרירותי ובצע כסף, שבר שיאים חדשים".

"כפי שנקבע בהחלטה, בסמכותי להפעיל צעדים אחרים על מנת לקבוע מדיניות שתגן על הצרכן הישראלי", הבהיר השר ובישר, "החלטתי לפתוח בהליך של שימוע לצורך ביטול וצמצום מכסים. זוהי בדיוק הסמכות הנתונה לי על מנת להגדיל תחרות ולהגן על הצרכן. ידע כל אזרח בישראל שיש מי שמגן עליו".

לסיום אמר, "בשביל זה הגעתי למשרד האוצר. מה שלא עשו שיקולים של צדק חברתי והיגיון בריא, אעשה מתוקף תפקידי כשר האוצר."

משה כחלון יוקר המחיה מוצרי חלב התייקרות בג"ץ חברת תנובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד