י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בתי הדין מול בתי המשפט

השר ביקר בבית הדין הרבני וקבל על המצב הקשה

למרות הבחירות: השר לשירותי דת יצחק וקנין, הגיע היום לביקור בבית הדין הרבני האזורי בתל אביב בכדי לעמוד מקרוב אחר מצב הדיור של בתי הדין בהשוואה לבתי המשפט

השר ביקר בבית הדין הרבני וקבל על המצב הקשה
השר וקנין בביקור בבית הדין הרבני בת"א צילום: באדיבות המצלם

השר לשירותי דת יצחק ועקנין ומנהל בתי הדין הרבניים הדיין הרב דוד מלכא, הגיעו לביקור בבית הדין הרבני האזורי בתל אביב בכדי לעמוד מקרוב אחר מצב הדיור של בתי הדין הרבניים בהשוואה לדיור בתי המשפט.

הסיור נערך בהשתתפות ראב"ד תל אביב הגאון רבי זבדיה כהן והמזכיר הראשי של בית הדין הרבני בתל אביב הרב רפאל כהן. במהלך הסיור עמד השר לשירותי דת על מצבם של בתי הדין הרבניים בכלל ובית הדין הרבני בתל אביב בפרט, כאשר בימים אלו נשקלות חלופות לגבי העתקתו לבניין חדש. כמו כן דווח לשר על פתיחתו בקרוב של בית הדין הרבני באילת – כשלוחה של ביה"ד באר שבע. בימים אלו מתבצעות עבודות השיפוץ במקום כחלק ממתחם משרדי הממשלה בעיר אילת.

עוד נבחנים ומקודמים תוכניות שיפוץ והעתקה לדיור חלופי עבור בתי הדין הרבניים ברחובות, אשדוד, נתניה ועוד. לאחרונה נכתב דו"ח המשווה את תנאי הדיור המשופרים של בתי המשפט בישראל למצבם של בתי הדין הרבניים, דו"ח שמעלה תמונה עגומה ודורש את האצת טיפול הדיור במבני בתי הדין מטעם הרשויות הרלוונטיות.

השר לשירותי דת קבל על מצב הדיור הקשה של בתי הדין ואמר: "יש לעשות סוף לאפליה החמורה של בתי הדין הרבניים. בתי הדין הינם מערכת שיפוטית רבנית שצריכה לכבד את הבאים בשעריה ויש לבנות עבורה מבנים יפים ומפוארים כפי שדרוש".

הרב מלכא הוסיף: "אני מאוד מעריך את הרתמות השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין בקידום בתי הדין בכלל ומצב הבינוי בפרט, השר הזדעזע מן המצב הירוד של בית הדין בתל אביב והתגייס במלוא לסייע לקידום תוכניות הבינוי של בית הדין".

יצחק וקנין בתי הדין הרבניים בית הדין הרבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד