י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פיצויים במליוני שקלים בגלל אבחון שגוי או מאוחר בתביעות רשלנות רפואית

אבחון שגוי או איחור באבחון של ממצא או מחלה הינם שם נרדף או כוללני לתביעות משפטיות העוסקות ברשלנות רפואית  • חשיבות האבחון במועד וכמובן של אבחון נכון, הינו משנה גורלות ומחד עשוי לשפר את תוחלת חייהם ואיכות חייהם של מטופלים לאין היכר ומאידך, עלול להוביל לניתוחים מיותרים, פגיעות רבות, החמרת מחלות, אבחונם של חולים ומטופלים במועד מאוחר או בלתי פתיר ואף למוות במקרים רבים

פיצויים במליוני שקלים בגלל אבחון שגוי או מאוחר בתביעות רשלנות רפואית
רשלנות רפואית צילום: pixsabay

1. אבחון שגוי או איחור באבחון של ממצא או מחלה הינם שם נרדף או כוללני לתביעות משפטיות העוסקות ברשלנות רפואית. חשיבות האבחון במועד וכמובן של אבחון נכון, הינו משנה גורלות ומחד עשוי לשפר את תוחלת חייהם ואיכות חייהם של מטופלים לאין היכר ומאידך, עלול להוביל לניתוחים מיותרים, פגיעות רבות, החמרת מחלות, אבחונם של חולים ומטופלים במועד מאוחר או בלתי פתיר ואף למוות במקרים רבים.

2. רשלנות רפואית נובעת מטעות אנוש, ומתרחשת בטווח שבין פעולה אקטיבית לבין הימנעות מעשיית פעולה שחובה לבצעה של הצוותים הרפואיים כאשר אלה נובעים, בין היתר, מאילוציה הבלתי אפשריים של המערכת הרפואית בישראל, המעסיקה רופאים ומתמחים במשמרות בנות 36 שעות ואף יותר מכך.

3. יש לזכור, כי מרבית בתי החולים בישראל משמשים בפועל כבתי ספר להכשרת רופאים צעירים וכך המתמחים מבצעים את הטיפולים ואת הניתוחים המסובכים ביותר, כאשר רופא אחראי אמור לפקח על איכות הניתוח, אולם נשאלת השאלה - האם הרופא האחראי אכן משגיח והאם הרופאים המנתחים הם כלל בעלי מומחיות רפואית מתאימה לביצוע הניתוחים? שאלה זו, הינה כמובן, שאלה אחת מני רבות המתעוררות והמעלות תהיות רבות על אודות התנהלות צוותים רפואיים שונים במצבים רבים ומגוונים.

מבחן המציאות בתיקים רבים ומגוונים בהם עסק משרדנו משך שנים ארוכות, לימד אותנו, לדאבון הלב, כי הצוותים הרפואיים באשר הם, ככל וינסו לעשות מלאכתם נכונה, אינם חפים מטעויות וכשלים בעבודתם, ובמקרים רבים, הם בולטים והנזק שנגרם כתוצאה מכך- בלתי הפיך ולעיתים אף עלול להביא למות המטופל.

4. משרד עורכי הדין אסף אודיז ואסף גרינבוים, בחר על מנת להמחיש לכם הקוראים, את קשת הדוגמאות העוסקות באבחונים שגויים או באיחור באבחון – לפרוש בפניכם מספר דוגמאות שטופלו על ידי משרדנו בפועל וכך לקוחותינו פוצו בהתאם בסכומים ניכרים.

א. אבחון וטיפול שגוי בפיסורה - מספר ימים לאחר תחילת טיפול יעיל הופנה המטופל מסיבה לא ברורה לניתוח. באשפוז לא נעשתה הערכה מחודשת של התלונות והממצאים והנ''ל הועבר לחדר הניתוח. גם כאשר לא היו הממצאים המעידים על אינדיקציה ניתוחית החליטו המנתחים על ביצוע ניתוח שעל פניו היה מיותר וגרם למטופל לעבור מספר ניתוחים שגרמו להחמרה דרמטית במצבו עד כדי פגיעה בשליטתו של סוגריו. מרשנו פוצה ב- 1,500,000 ₪.

ב. אבחון שגוי של מורסה- המטופל התלונן מספר פעמים על חום וכאבי גב, וכך נאלץ לעבור ניתוח מיותר, שבעקבותיו חל סיבוך מוכר של מורסה, שאילו היה מאובחן מיידית, כנדרש, סביר שהיתה נחסכת מסכת ניתוחים נוספים וסבל רב. מרשנו פוצה בסך 750,000 ₪.

ג. אי אבחון זיהום בקטין - המנוח הגיע פעמים רבות בחודש וחצי האחרון לחייו אל רופאיו וביקש קבלת טיפול רפואי והתייחסות טיפולית למצבו הרפואי שרק החמיר ודעך, כאשר הציג תלונות חוזרות ועקשניות של חום, חיוורון, שלשולים, חולשה, כאבי בטן ותסמינים נוספים ואולם הצוות הרפואי התייחס,  משום מה, בשוויון נפש מקומם לתלונותיו תוך התעלמות מרקעו הלבבי והשלכותיו הנטענות. פרשה זו עודנה מתנהלת בבית המשפט.

ד. אי אבחון של מחלת הירשפרונג - (בעיה התפתחותית של החלק הפנימי במערכת העצבים של המעי) הצוות הרפואי שטיפל במטופל נמנע ממתן טיפול שמרני לפני הניתוח, בניגוד לנדרש ביחס לחולה הירשפרונג,  ולאחר מכן, בוצעו במטופל ניתוחים רבים שגרמו לסיבוכים קשים של קיצור מעי ופגיעה קשה בהתפתחות.

פרשה זו עודנה נדונה בבית המשפט.

ה. אי אבחון של מחלת כליה – המטופלת הציגה לאורך תקופה ארוכה, תלונות על דלקות שתן חוזרות ועל כאבי הבטן, כאשר במצב זה היה על הצוות הרפואי לשלוח את המטופלת לבדיקה הדמייתית לשלילת אבנים בכליה, הפרעה מבנית או פונקציונלית במערכת המאספת ולשקול מחלה כלייתית פעילה. למרות זאת, הצוות הרפואי לא התייחס בכובד ראש לתלונות המטופלת באופן שגרם להחמרת מחלתה וגרם לה לנזקים צמיתים.

מרשתנו פוצתה בסך 850,000 ש''ח

ו.  אי אבחון פקקת ורידית – טרומבוזיס – המטופלת לקתה בתסחיף ריאתי מאסיבי מספר שבועות לאחר הופעת תסמינים ראשונים של פקקת ורידים עמוקה. תיעוד הבדיקה הגופנית המתועדת סביב פניותיה הראשונות של המנוחה היה לקוני ולוקה בחסר, ללא אבחנה בין גפה שמאלית לימנית, ללא תיאור מספק למעקב מאוחר יותר, כאשר לא עלה חשד כי מדובר במצב מסכן חיים ויש צורך לערוך ברור מחודש. המטופלת נפטרה כתוצאה מכך.

הפיצוי למשפחת המטופלת עמד על סך של 1,000,000 ₪. 

5. כפי שניתן לראות בבירור, חשיבות האבחנה היא הראשונה במעלה, אולם, הבאת המידע הרלוונטי בפני המטופל חשוב לא פחות. למשל, על הצוות הרפואי לבחון האם קיימת אינדיקציה לביצוע ניתוח או שיש מקום לשקול חלופות נוספות לביצוע הניתוח תוך הבאתם בפני המטופל, זאת, כדי לקבל הסכמתו לפרוצדורה הרפואית המוצעת, וכך לאפשר לו לקבל חוות דעת נוספת באשר לעצה הרפואית אותה קיבל וכך לבחון באופן מיטבי את החלופות העומדות בפניו.

6. הדוגמאות שנסקרו לעיל, מלמדות כיצד האבחון הראשוני המתחיל באבחנה מבדלת מחויב להתבסס על רפואה איכותית, מעודכנת המבוססת על קווים רפואיים מנחים בינלאומיים.

אנו סבורים כי מקרים של אבחנות שגויות או מאוחרות או אי יידוע מטופלים על האפשרויות הרפואיות העומדות לרשותם, מתרחשים מידי יום במוסדות הרפואיים וכתבה זו נועדה להאיר את עיניכם הקוראים כדי להבין כי ככל ואתם סבורים כי מקרה מסוג זה התרחש אצלכם או אצל יקירכם הנכם זכאים לפיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו.

אם חוויתם אירוע דומה לאירועים המתוארים מעלה, צרו עמנו קשר ואנו נבדוק, במסגרת פגישה חסויה, את זכאותכם לקבלת פיצויים מהגורם הרלוונטי.

נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-3713-469  

עו''ד אודיז רשלנות רפואית פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד