י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הנגמ"ש מתפוצץ

"חמאס מריח את הפחד של ביבי מקילומטרים"

יו"ר 'הימין החדש' נפתלי בנט תקף את ראש הממשלה לאור אי הוצאת צווי הריסה לבתי משפחות מחבלים: "זו תסמונת גנץ" • הדגיש: "רק אני יכול למשוך אותו חזק ימינה"

"חמאס מריח את הפחד של ביבי מקילומטרים"
נפתלי בנט צילום: הדס פרוש, פלאש 90

השר נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הימין החדש, תקף בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנוכח העובדה שהוא לא מממש את הבטחותיו ובוחר שלא להרוס את בתי המחבלים. כמה הוא מודאג מזה שנתניהו ישתה לימין את המנדטים?

"אני מודאג מאוד מהתמוטטות ההרתעה הישראלית ומכל הסיפורים של נתניהו שמוציא כל כמה ימים הודעה על הרס בתים ועד הרגע הזה לא הוציא צו הריסה לביתו של המחבל שרצח את אורי אנסבכר. יש כאן תסמונת גנץ. זו תסמונת שלא בני גנץ המציא אותה והוא לא היחיד שאימץ אותה. תסמונת פחד מהמחבלים, פחד להתעסק איתם ורצון להימנע ממגע איתם. נראה שנתניהו מאמץ את זה. 80 ימים עברו מאז הפיגוע בעופרה והיום הוא מתקפל מלחץ של מחבלים בכלא שמאיימים שיעשו לנו אינתיפאדה.

"אנחנו מתנהלים בסמרטוטיות מול חמאס והוא לא סופר אותנו. חמאס לא מפחד מאתנו כי הם מריחים את הפחד הזה. נתניהו נדבק בתסמונת החשש והפחד של גנץ ובוגי. כבר שש שנים שאני בקבינט ועמדתי מול תסמונת גנץ ובוגי. לפני 80 יום נתניהו אמר שתוך 48 שעות יהרוס את בתי המחבלים שרצחו עובר בבטן אימו. הבית לא נהרס".

אתה יושב בממשלה עם נתניהו שמעבירה כסף לחמאס. נתניהו שעשה את הסכם וואי. למה אתה יושב איתו?
"את צודקת ובגלל זה אני שם. אני עם שמונה מנדטים ואני ריאלי. אני צריך לבחור בין מפלגת שמאל אסלי של בני גנץ וניסנקורן שרוצים למסור שטחים ולהקים מדינה פלסטינית לעומת נתניהו לא תמיד ממש מדיניות ימין. כשאני חזק לידו אני יכול למשוך אותו ימינה. כך היה בצוק איתן, כך מנעתי שחרור מחבלים וכך מנעתי קליטת מסתננים. עד שאיילת שקד ואני נכנסו לפוליטיקה כולם היו בעד הקמת מדינה פלסטינית".

אז שב עם גנץ ותחזק אותו מימין. גנץ אומר שלא יקים מדינה פלסטינית.
"זה קשה לקחת סוס ולהפוך אותו לחמור. לא סתם כל השמאל נעמד מאחוריו. אני נגד מדינה פלסטינית, נגד שינוי חוק הלאום, נגד מסירת שטחים ואני בעד ימין כלכלי. שגנץ ובוגי יעלו עכשיו לבמה ויתעמתו אתנו על העמדות שלהם. אין להם כלום במצע. ברור שהם מתחפשים. למה הם לא מתראיינים? תני לי חמש דקות עם בני גנץ שיענה על שאלות".

ממש גן חיות. גם סוס וגם חמור. שינית אסטרטגיה, לא רצית ירי בנגמ"ש והיום פתחת בירי צרורות לכל הכיוונים. מה השתנה?
"הבוקר שמעתי שראש הממשלה הורה לזרז את הליכי הרס הבתים מבלי שהוציא את צו ההריסה. הוא שר הביטחון. זה כמו אדם שרוצה לזכות בלוטו אך לא ממלא טופס לוטו".

נפתלי בנט חמאס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד