י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מנדלבליט מסתייג מסר

היועמ"ש על סרטון התעמולה: "אינו מפר את החוק"

סרטון תעמולה שהפיצה מפלגת 'עוצמה יהודית' הגיע לשולחנו של היועמ"ש, בטענה כי הוא מהווה תעמולה אסורה ומעשה פלילי של הסתה לאלימות ולגזענות | מנדלבליט פרסם חוות דעת ודחה את הטענות, אך הסתייג מן המסר שהסרטון מציג

היועמ"ש על סרטון התעמולה: "אינו מפר את החוק"
מתוך סרטון התעמולה צילום: צילום מסך

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש היום (שני) ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21, את עמדתו בנושא עתירה לצו מניעה כנגד סרטון תעמולה שהפיצה מפלגת 'עוצמה יהודית', אשר לטענת העותרים מהווה תעמולה אסורה ומעשה פלילי של הסתה לאלימות ולגזענות.


 
בפתח העמדה צוין, כי היועמ"ש ופרקליט המדינה מסתייגים בחריפות מתוכנו של הסרטון, אשר מציג את מערכת המשפט הצבאית כאילו זו כובלת כביכול את ידי החיילים במסגרת פעילות מבצעית ונוכח סכנת חיים. הדברים אינם נכונים ורחוקים מן האמת, אולם זו אינה השאלה העומדת על הפרק במסגרת העתירה.
 
לעמדת היועמ"ש, דין העתירה להידחות, שכן הסרטון אינו מפר את סעיף 2ב לחוק דרכי תעמולה, כיוון שאין חשש כי מצפייה בסרטון עלול להיווצר הרושם כי צה"ל וחייליו מזוהים עם מפלגת 'עוצמה יהודית' המתמודדת בבחירות לכנסת ה-21, אלא להיפך. הסרטון מביע הסתייגות מדרך פעולתו של הצבא.
 
באשר לטענה להסתה לגזענות, בעמדה צוין כי הסעד המבוקש אינו נמנה על סמכויותיו של יו"ר הוועדה מכוח החוק. היועמ"ש מוסיף, כי מבחינה ראשונית של הגורמים המוסמכים בפרקליטות המדינה עולה, כי ככל שהייתה מוגשת תלונה, הרי שעל פני הדברים לא הייתה קיימת הצדקה לפתוח בחקירה בנסיבותיו של פרסום זה.
 
לבסוף, היועמ"ש סבור כי יש מקום להבהיר כי הדמויות המופיעות במדים בסרטון אינן חיילים.

כזכור, מפלגת 'עוצמה יהודית', העלתה במוצאי השבת סרטון תעמולה, בו נראה פרקליט צבאי מונע מחייל לירות במחבל האוחז בידו סכין בשל המרחק מן המחבל ואורך הסכין.

בשלב הזה בסרטון נכנס לפריים עו"ד איתמר בן גביר, מנציגי 'עוצמה יהודית' ברשימת 'איחוד מפלגות הימין', המורה לחייל לירות במחבל.

הסרטון שהופץ בהמוניו ברשתות החברתיות ובקבוצות וואטסאפ וטלגרם הפך לויראלי.

בעתירה שהוגשה לועדת הבחירות המרכזית נגד הסרטון, נטען כי מדובר בסרטון מסית ומפיץ שנאה, ובשל כך יש לפסלו. בנוסף, העותרים טענו כי יש לחקור את המפיקים בשל הסתה לאלימות ורצח.

עוצמה יהודית איתמר בן גביר אביחי מנדלבליט תעמולה סרטון בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד