י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתקפה ישירה • צפו

ליצמן: "יאיר לפיד ביזה והשפיל אותי; בחלום לא נשב אתו יחד"

לאחר שהבוקר דווח כי במפלגות החרדיות פוזלים לכיוונו של בני גנץ ומפלגתו "כחול לבן" - יו"ר 'יהדות התורה' מכחיש וחוזר על ההתחייבות כי ישב בקואליציה רק עם בנימין נתניהו: "זה חלום" • על לפיד: "אומר שלימוד תורה זה שום דבר, ביזה והשפיל אותי" • צפו בתיעוד שהגיע לידינו

ליצמן: "יאיר לפיד ביזה והשפיל אותי; בחלום לא נשב אתו יחד"
סגן השר ליצמן באירוע הבוקר צילום: באדיבות המצלם

לאחר שהבוקר (שלישי) דווח כי במפלגות החרדיות פוזלים לכיוונו של בני גנץ ומפלגתו "כחול לבן" - יו"ר 'יהדות התורה' מכחיש וחוזר על ההתחייבות כי ישב בקואליציה רק עם בנימין נתניהו: "זה חלום".

בכנס אופטיקה שהתקיים הבוקר בגני התערוכה בתל אביב, אמר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: "בדרך כלל אני קם מוקדם בבוקר ויש לי סדר היום שלי; אני קורא את הפייק ניוז - את העיתונים, אח"כ נכנס למשרד ומטפל. אבל אי אפשר לבוא כשאתה קורא ידיעות לא להגיב אליהם", פתח ליצמן והתייחס לידיעה שהובאה הבוקר ב'מעריב'.

ליצמן הוסיף, "היום קראתי באחד העיתונים שיהדות התורה, שאני ראש הרשימה שלה, 'תסכים לשבת עם גנץ אם לא תהיה רוטציה עם לפיד', לא מיניה ולא ולא מקצתיה", הבהיר.

לדבריו, זה "אפילו לא חלום, אני לא חולם לשבת בשום קואליציה שלפיד תהיה בתוכה - לא יהיה מצב".

ליצמן הוסיף וחידד, "אני חבר רק של מי שמסתכל עליי ומכיר את הצרכים שלי שאני אזרח במדינה כאן. לא שמישהו שמסתכל עלי כאילו אני עוכר ישראל. מי שאומר שלימוד תורה זה שום דבר, מי שביזה אותי והשפיל אותי".

"לא משנה אם זה רוטציה על ראשות הממשלה או רק ברשימה אני לא חבר שלו ולא אהיה חבר בקואליציה איתו, שלא ימשיכו לחלום אני הולך לתמוך בביבי נתניהו אני לא מגמגם ולא מסתכל בצדדים ואני מקווה שיצא זכאי מכל הדברים האלו". אמר.

גם חה"כ בצלאל סמוטריץ התייחס הבוקר לפרסום במעריב ואמר כי, "אני מצפה מהמפלגות החרדיות להתנער ממנה ולהצהיר כי לא ישבו בשום אופן בממשלת גנץ. גנץ זה שמאל ומי שישב שממשלתו לא יכול להגדיר את עצמו ימין".

כאמור, הדברים מגיעים בתגובה לפרסום הבוקר ב'מעריב' לפיו
ב'דגל התורה' אומרין בשיחות סגורות כי אם בנימין נתניהו לא יוכל להרכיב את הממשלה הם אינם פוסלים על הסף כניסה לממשלתו של גנץ, וזאת בתנאי שתבוטל הרוטציה שעליה חתם עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

"אם גנץ יודיע על ביטול הסכם הרוטציה עם לפיד, יש אפשרות לכניסה לממשלה בראשותו. אם יקבלו כמובן את הקווים שחשובים לנו", צוטט גורם בדגל התורה כאשר הדברים מגיעחם למרות הודעות יהדות התורה שלא ישבו בשום אופן עם בני גנץ כל עוד יאיר לפיד שותף בקואליציה

יעקב ליצמן בני גנץ יאיר לפיד קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד