י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

החל משישי: הגבלות נרחבות לפרסום מוצרי עישון

הוראות חדשות בחוק איסור הפרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ייכנסו לתוקף החל מיום שישי הקרוב | גם סיגריות אלקטרוניות ותערובות שונות לעישון שאינן טבק נכללים בהגבלות

החל משישי: הגבלות נרחבות לפרסום מוצרי עישון
עישון צילום: unsplash

ביום שישי הקרוב, נכנסים לתוקפם הוראות חדשות בחוק איסור הפרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק, שאושרו בכנסת היוצאת.

בהתאם לחוק המתוקן, כל ההגבלות הקיימות על פרסום ושיווק של מוצרי טבק יחולו על כלל מוצרי העישון ולא רק על מוצרי טבק כפי שהיה עד כה, לרבות על סיגריות אלקטרוניות ותערובות שונות לעישון שאינן טבק.

ההרחבה הזו תחול גם לגבי החוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון כך שהחל מיום שישי יחול איסור על שימוש בסיגריות אלקטרוניות (אידוי) וכן חימום טבק או עישון סיגריות שאינן מכילות טבק בכל מקום ציבורי בדיוק כמו ביחס לעישון סיגריות טבק.

שינוי נוסף שיורגש היטב במרחב הציבורי הוא איסור פרסום גורף של מוצרי עישון לרבות פרסום באתרי אינטרנט ובגלישה בטלפון החכם, איסור מתן חסות, איסור על שלטי פרסומת למוצרי עישון מעל חנויות ובתוך חנויות, למעט בתוך חנויות ייעודיות למוצרי עישון ואלכוהול.

בחוק ישנה החרגה ביחס לעיתונות הכתובה לפיה עדיין מותר לפרסם מוצרי עישון בעיתונים, אך רק פרסומת אחת בכל עיתון, על 30% משטח הפרסומת תופיע אזהרת בריאות, ועבור כל פרסומת למוצר עישון יוקצה שטח פרסום זהה עבור מודעה ובה מידע על נזקי העישון.

הוראות נוספות שנכנסות לתוקף הן הגבלות על שימוש בשמות של מותגי עישון למוצרים אחרים כגון תיקים או בגדים, הגבלת ריכוז הניקוטין המרבי המותר בנוזלי מילוי של סיגריות אלקטרוניות ל-20 מ"ג/מ"ל ואיסור שיווק של נוזל מילוי אלא באריזה שנועדה למנוע פתיחה על ידי ילדים.

החוק מרחיב גם את איסור חלוקת מוצרי עישון במסגרת מסחרית, וקובע שהחלוקה תהיה אסורה גם בתמורה סמלית או בתמורה למוצר אחר, כדי להבטיח יישום של החקיקה החדשה החוק הטיל אחריות אישית על ביצועה על נושאי משרה בתאגידי הטבק, הסיגריות האלקטרוניות ומוצרי העישון האחרים.

בעוד ארבעה חודשים ייכנסו לתוקף הוראות נוספות של החוק, בהן הגבלות על דיוטי פרי, הגבלות על סימון חפיסות מוצרי עישון בפירות או צמחים וכן איסור על צעצועים או ממתקים בצורה של סיגריה, ובעוד כעשרה חודשים ייכנסו לתוקף הוראות מהפכניות שיחייבו עיצוב אחיד למוצרי עישון, הגדלת האזהרות לרוב שטח החפיסה, והסתרת מוצרי עישון וחפיסות סיגריות בנקודות המכירה.

מוצרי טבק סיגריות ובריאות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד