י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אפקט המלצות היועמ"ש?

סקר מרגיע: רוב לימין - ליברמן מחוץ לכנסת

בצל הדאגה מסקרי הבחירות האחרונים שניבאו רוב לגוש השמאל-ערבים, מתפרסם סקר עדכני ממנו עולה כי גוש הימין יציב ושומר על הרוב הדרוש בכדי להקים ממשלה | עוד עולה מהסקר: מפלגתו של אביגדור ליברמן תישאר מחוץ לכנסת, ש"ס מדשדשת על גבול אחוז החסימה

סקר מרגיע: רוב לימין - ליברמן מחוץ לכנסת
רה"מ נתניהו צילום: שרון רביבו

33 יום לבחירות: במערכת הפוליטית נכנסים בימים אלה לישורת האחרונה ובשעות האחרונות מתפרסם סקר נוסף שצפוי להרגיע במעט את ראשי מפלגות הימין, בכך שאחרי כמה סקרים הם משיגים את הרוב הקואליציוני הדרוש.

מסקר שהתפרסם היום (שלישי) באתר וואלה ונערך על ידי מכון פאנל פוליטיקס, עולה כי הימין משיג את הרוב הקואליציוני הדרוש, למרות שמפלגתו של בני גנץ 'כחול לבן' שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה ביותר.

על פי התוצאה, כחול לבן של גנץ ולפיד זוכה ל-36 מנדטים, הליכוד שומרת על כוחה עם 29 מנדטים, הסיעה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת בראשות אחמד טיבי ואיימן עודה עם 9 מנדטים ואילו מפלגת העבודה מתייצבת על 8 מנדטים.

איחוד מפלגות הימין בראשות הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' זוכה ל-7 מנדטים, וכן יהדות התורה שזוכה בשבעה מנדטים אף היא. הימין החדש בראשות בנט ושקד יורדת במעט וזוכה ל-6 מנדטים.

את הרשימה סוגרות סיעות מרצ שזוכה ל-6 מנדטים, כולנו בראשות משה כחלון, אשר בכמה מהסקרים האחרונים היתה על גבול אחוז החסימה זוכה ל-6 מדנטים גם כן ואילו סיעת ש"ס סוגרת את רשימת המפלגות שעוברות את רף אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

כמה מהסיעות שמהוות נכס לימין בהן ישראל ביתנו וגשר, לא עוברות את אחוז החסימה. ישראל ביתנו זוכה ל -2.8%, גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס זוכה ל 2.7%, זהות בראשות משה פייגלין זוכה ל 2.6 אחוז ויתר הסיעות הערביות (בל"ד ורע"ם) זוכות ל-1.6% מנדטים ולא עוברות את האחוז החוסם.

מתוצאות הסקר עולה שלימין קיים עדיין גוש גדול יותר בכדי להרכיב קואליציה, אם כי באופן מצומצם אך עדיין יציב עם 61 מנדטים.

במקביל, ישראל ביתנו שנמצאת בשלב זה מתחת לאחוז החסימה, עלולה לעבור את האחוז החוסם ולחזק את כוחו של גוש הימין, מה שבוודאי יקשה על בני גנץ להקים קואליציה, גם אם הוא יעמוד בראשות המפלגה הגדולה ביותר.

סקר בנימין נתניהו אביגדור ליברמן בני גנץ בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד