ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המתח הפנים איראני

נחשפת הסיבה להתפטרות השר

בשבוע שעבר התפטר במפתיע שר החוץ האיראני מוחמד זריף | זריף, מהקולות הרפורמיסטים במשטר, הודיע על כך במפתיע בחשבון האינסטגרם שלו ועורר גל של ספקולציות - אך עתה נחשף מאחורי הקלעים

נחשפת הסיבה להתפטרות השר
האייתולה עלי חמינאי צילום: מתוך הטוויטר שלו

אמש (שני) אישר דובר משרד החוץ האיראני ברהם קאסמי, כי סיבת התפטרותו המפתיעה של שר החוץ זריף היתה, בגלל שלא עודכן והוזמן לפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין אנשי המשטר והנשיא רוחאני לבין נשיא סוריה בשאר אל אסד.

כזכור, הפגישה שהתקיימה בטהרן עם אסד, היתה הפעם הראשונה מאז שנת 2011 (תחילת מלחמת האזרחים בסוריה) שהנשיא הסורי הגיע לאיראן פטרוניתו, ואחת הסיבות לכך שלמרות מלחמת האזרחים העקובה מדם הוא נשאר עדיין בארמונו שבדמשק.

התפטרותו של שר החוץ זריף, חשפה את המתח הפנים איראני, בין הצד הקיצוני יותר של המשטר בטהרן בהובלת המנהיג הרוחני עלי ח'אמנאי, לבין הקולות המתונים יותר בהובלת הנשיא חסן רוחאני וכאמור שר החוץ המתפטר זריף שהיה גם האחראי להסכם הגרעין עם ארה"ב והוא זה שמוביל את קו ההדברות מול המערב.

לאחרונה, סבל זריף מביקורת פנים איראנית נוקבת, הן מהמצדדים בהסכם עם המערב שטענו בפניו כי דבר זה לא סייע לשיפור הכלכלה האיראנית ובסופו של דבר הוביל לחידוש הסנקציות על ידי הנשיא טראמפ והן מצד המתנגדים להסכם, אנשי הפלג הקיצוני יותר במשטר שטענו בפניו שצדקו בדבריהם שלא ניתן לסמוך על האויבת ארה"ב.

בנאום שנשא הנשיא רוחאני בפרלמנט האיראני בשבוע שעבר, הוא לא הזכיר את התפטרותו של שר החוץ , אך שיבח אותו על תפקודו כשר החוץ ואמר כי "הוא אסיר תודה לו". דובר משרד החוץ כתב בחשבון האינסטגרם לאחר מכן, כי "דברי ההלל של הנשיא לזריף, הם סימן ברור לשביעות הרצון של העם האיראני, על כשרונו ויעילותו בניהול מדיניות החוץ". הדובר הוסיף  כי לדעתו של רוחאני, הרפובליקה האסלאמית היא בעלת מדיניות חוץ אחת ושר חוץ אחד.

איראן מוחמד זריף חסן רוחאני הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד