י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כחודש לפני פסח

בג"ץ נוטה לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים

פרסום ראשון: בית המשפט העליון מערים קשיים בסוגיית הכנסת מוצרי מזון חמץ בעיצומו של חג הפסח למתחמי בתי החולים בישראל ודורש להציג פתרון חלופי בעניין

בג"ץ נוטה לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים
בית המשפט העליון צילום: פלאש 90

דרמה מתגלגלת בבית המשפט העליון: לאחר חודשים של דיונים ולאחר שהציגו פתרון שנדחה ברגע האחרון על ידי הרבנות הראשית, למרות שהביאו פתרון חדש בשבוע שעבר, בג"צ מסרב לקבל את פשרת הרבנות הראשית ומשרד הבריאות.

בשעה האחרונה הוציאו שופטי בית המשפט העליון צו על תנאי המורה לרבנות הראשית ומשרד הבריאות "להתייצב וליתן טעם מדוע לא יאפשרו הכנסת מזון (לרבות חמץ) לבתי החולים בתקופת הפסח, תוך קביעת הסדרים מתאימים אשר יאפשרו שמירה על כשרות המזון המוגש על ידי בית החולים".

בג"צ מבקש כי תותר הכניסה של מזון כשר לבתי החולים כאשר "הגשת המזון המסופק על ידי בית החולים בכלים חד פעמיים או על ידי מציאת פתרון מדתי אחר. כאשר מאבטחי בתי החולים יתריעו בפני הבאים שלא להכניס את המזון החמץ".

שופטי בג"צ מבקשים מהרבנות הראשית, משרד הבריאות ובתי החולים להשיב בנושא תוך שבועיים בלבד. בית המשפט העליון מסרב לקבל את הפתרונות שהרבנות הציעה יחד עם משרד הבריאות ונוטה לאפשר הכנסת מזון חמץ לבתי החולים.

בשבוע שעבר הציעו ברבנות הראשית ומשרד הבריאות הצעה לפיה יהיו מתחמים בשטח בתי החולים שתותר אליהם הכנסת מוצרי חמץ רק במקומות שבהם בכניסה לכל מבנה שבו נעשה שימוש בכלי אוכל של ביה"ח קיים בידוק ביטחוני. אם אין בידוק, לא יהיה אפשר להכניס חמץ.

חמץ בג"ץ בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד