י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"ציר הרשע, ברק, נאמן וביבי"

נחשפו תמלילי חקירתו של מס' 4 ב'כחול לבן'

הערב פרסם עמית סגל בחדשות 12 את תמלילי החקירות של הרמטכ"ל לשעבר ואיש מפלגת כחול לבן גבי אשכנזי • מחומרי החקירה עולים קשרים בעייתיים של אשכנזי עם מספר אישים ובניהם מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס

  • כ"ח אדר א' התשע"ט
נחשפו תמלילי חקירתו של מס' 4 ב'כחול לבן'
גבי אשכנזי צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

כפי שדיווח הערב (שלישי) הפרשן הפוליטי של חברת 'החדשות' של 'ערוץ 12', עמית סגל, כי הפרטים שלא פורסמו עד היום מפרשת הרפז וההקלטות מגלים תמונה מטרידה על הדרך שבה התנהל הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי, כיום מועמד לכנסת מטעמה של מפלגת 'כחול לבן' מול שר הביטחון דאז אהוד ברק הממונה עליו, על הדרך שבה ניסה להשפיע על הסיקור התקשורתי בעניינו וכמה רחוק היה מוכן ללכת במאבקו לקבל שנה חמישית במטכ"ל.

כזכור, 'מסמך הרפז', שנודע תחילה כמסמך גלנט, הוא מסמך שנחשף בתוכנית "אולפן שישי" ששודרה בשנת 2010 'בערוץ 2', ובו הנחיות לבניית תדמית חיובית לאחד מהמועמדים דאז לכהונת הרמטכ"ל, יואב גלנט, תוך הכפשת המועמדים האחרים. המסמך, שנכתב על פני דף נייר בודד ושגילויו ברבים עורר סערה ציבורית, התגלה כמזויף, ובכך רק גברה הסערה עקב המעשה החמור של זיופו וחוסר הבהירות לגבי השתלשלות האירועים סביבו. בתחילה נודע המסמך כ'מסמך גלנט', אך לאחר שפורסם שהמסמך זויף בידי בועז הרפז, הלכה וגברה ההתייחסות התקשורתית אליו כ'מסמך הרפז'.

היום, 9 שנים לאחר חשיפת הפרשה, חושף העיתונאי עמית סגל את תמלילי חקירתו של הרמטכ"ל דאז ומבכירי מפלגת 'כחול לבן' כיום גבי אשכנזי.

באותם ימים, עולה מחומר החקירה, אומר אשכנזי לעיתונאים:  "ציר הרשע האמיתי במדינת ישראל אלה ברק, נאמן (שר המשפטים דאז) וביבי".

במשטרה מטיחים החוקרים בחשוד אשכנזי את הדברים המטרידים שאמר:

חוקר: בעמוד 36 דובר צה"ל אבי בניהו אומר לך, "הרמטכ"ל תראה, אנחנו במאבק על המשך הצבא, אנחנו במלחמה מול לשכת השר ברק בצורה מסוימת". בתגובה אתה משיב לו: "היא לא תיגמר, תקשיב טוב, היא לא תיגמר בחמש עשרה לפברואר (יום פרישתו מהמטכ"ל) המלחמה שלנו, שלי, אתה לא מכיר אותי, יש לי צדדים אפלים".

אשכנזי: איפה? איפה יש לי צדדים אפלים? באיזה עמוד אתה? עשרים ושש?

חוקר: אותו עמוד, כן
אשכנזי: איפה יש לי צדדים אפלים
חוקר: הנה, פה.
אשכנזי: צדדים אפלים..

חוקר: אתה לא מכיר אותי, יש לי בי צדדים אפלים
אשכנזי: מי אומר את זה?
חוקר: זה אתה. אמירה מפחידה, אני מוכרח לציין. יש לך צדדים אפלים?

אשכנזי: לא זוכר למה התכוונתי, אני התכוונתי לזה שהמלחמה שלי עם... עם ברק מזמן הבנתי שהיא... היא מלחמה אישית, אינטרס אישי, פוליטי. הערכתי שהקמפיין הזה יימשך.

בחקירה עולים גם קשריו ההדוקים והסמויים מהעין של אשכנזי עם המוציא לאור של ידיעות אחרונות, שמככב עכשיו בתיק אלפיים כחשוד בשוחד. החוקרים מנסים להבין את מהות הקשר המוזר בין שניהם:  

חוקר: מה הקשר שלך לנוני מוזס?

אשכנזי: מכיר את נוני כבר הרבה מאוד זמן, הרבה מאוד שנים.
חוקר: היית באיזשהו קשר איתו מעבר לפגישות אקראיות?
אשכנזי: מעת לעת כן, דיברנו. לפני שנכנסתי לתפקיד אני חושב שאפילו התייעצתי איתו על איך צריך להיות תקשורת, הוא אדם ש... אני מעריך את דעתו בנושא ה... מה נכון מבחינת הדוברות ומה זה... בסוף הצבא זה צבא העם, כדי לשמוע גם את המסרים.

למשל, שיפר כתב (בידיעות) שהרמטכ״ל מתדרך את עמיתו האמריקאי שאין אופציה לתקיפה באיראן. זה דרך להאשים אותי ב.. אני לא רוצה אפילו להגיד את המונח הזה פה. אז ברור שאני מדבר עם האנשים. אני מדבר גם עם נוני.

חוקר: אני מצטט מדבריך על הכתב אלכס פישמן: "אני יכול לסדר שהוא יקבל מסר מנוני חבל על הזמן, נוני מה שאני אגיד לו הוא יעשה". תסביר את האמירה הזו.

אשכנזי: ברור ש... יש פה בעיה בין אבי (בניהו) לאלכס פישמן ו.. אני מנסה לפתור אותה. הוא... הוא מתאר מציאות תיאורטית אפשרית שמחר פישמן יכתוב עליו.

לא מכל העיתונאים אשכנזי רווה נחת. הוא הוקלט כך מסתבר במסרים מאיימים ומטרידים נגד העיתונאית איילה חסון שסיקרה אותו בצורה ביקורתית על רקע הפרשה:

חוקר: אתם מדברים על איילה חסון ואתה אומר לבניהו שאתה יכול, במרכאות, ליישר אותה. ואז אתם מזכירים את בעלה והעסקים שלו.
אשכנזי: התכוונתי לפגישת רקע שעמדתי לעשות איתה.
חוקר: המינוח הנכון שהשתמשת בו: "יש לי מנופים עליה בכיוונים אחרים״. אני מבין שזה נושא של הפעלת לחץ עליה איכשהו ולא של ליישר את ההדורים.
חוקר שני: מנופים זה מונח הנדסי.
אשכנזי: חברים, בשלב הזה, אין לי מניע (לפעול נגדה), היא לא יוצאת נגדי, היא לא עושה את מה שהיא עושה עכשיו.

תשע שנים לפני שיתייצב כמספר ארבע של גנץ היה אשכנזי הרמטכ"ל וגנץ – סגנו. יום אחרי שקיבל את ההודעה שכהונתו לא תוארך, שוחח אשכנזי בטלפון עם מקורב שלו מהצפון. המקורב מספר לו שגנץ סייר באיזור. אשכנזי, שרצה בכלל סגן אחר, משיב:  "הוא רצה לעסוק בבניית תדמית, הוא חושב שיש לו סיכוי החמור הזה".

גבי אשכנזי פרשת הרפז מפלגת כחול לבן אהוד ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד