ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
34 ימים לבחירות

סקר: אם הבחירות היום - נתניהו וגנץ בצרות

שני סקרים התפרסמו הערב עם תוצאות סותרות | מסקר שפורסם בחברת 'החדשות' של 'ערוץ 12' עולה כי נתניהו וגנץ יתקשו להקים קואליציה | ליברמן לא עובר את אחוז החסימה | בסקר אחר שפורסם ב'ערוץ 20' יש לנתניהו לפיחות 62 ממליצים

סקר: אם הבחירות היום - נתניהו וגנץ בצרות
ספירת הקולות בבחירות 2015 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סקר שלישי מציב את ראש הממשלה ויו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו בפני קושי להקים קואליציה. כמו גם הטוען לכתר יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, שיתקשה עוד יותר להקים קואליציה ללא הסיעות הערביות או החרדיות.

על פי סקר של ד"ר מינה צמח שהתפרסם הערב (שלישי) ב'ערוץ 12', אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'כחול לבן' זוכה ל-36 מנדטים, בעוד 'הליכוד' שומרת על יציבות של 30 מנדטים. מפלגת 'העבודה' מתחזקת והפכת לסיעה השלישית בגודלה עם 9 מנדטים. אחריה 'הרשימה המשותפת' עם 8 מנדטים.

'יהדות התורה' נשארת יציבה אף היא עם שבעה מנדטים, ש"ס מקבלת 6 מנדטים, 'איחוד מפלגות הימין' הכולל את 'הבית היהודי', 'האיחוד הלאומי' ו'עוצמה יהודית' עם 6 מנדטים, מפלגת 'כולנו' בראשות השר משה כחלון חמישה מנדטים וכך גם 'הימין החדש' בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד - 5 מנדטים.

בתחתית הרשימה נמצאות סיעת 'מרצ' עם 4 מנדטים ואת הרשימה סוגרות הסיעות הערביות רע"מ ובלד שרצות ברשימה אחת ומקבלות ארבעה מנדטים צמוד לאחוז החוסם.

המפלגות שנסקרו ולא עברו את אחוז החסימה, הן; מפלגת 'גשר של אורלי לוי-אבקסיס עם 2.2% בלבד, מפלגת 'זהות' בראשות משה פייגלין שקיבל בסקר 2.0, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן שקיבל בסקר 1.7% מנדטים בלבד ו'יחד' של אלי ישי עם 1.5%.

מן הסקר עולה כי שתי המפלגות הגדולות לא מצליחות להרכיב קואליציה. כאשר נתניהו מתקשה להשיג רוב של 61, למרות תמיכת 13 הנציגים החרדים בגלל ליברמן שנמחק בסקר הנוכחי.

גם בני גנץ יתקשה להשיג רוב ללא תמיכת המפלגות הערביות.

סקר נוסף שערך מכון הסקרים שבראשות פרופ' רפי סמית' ופורסם הערב ב'ערוץ 20', מציג את התמונה הבאה: 'כחול לבן' בראשות גנץ ולפיד עם 31 מנדטים. 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 29. הרשימה הערבית המשותפת 9. 'העבודה' בראשות אבי גבאי 7. 'הימין החדש' עם 6. 'איחוד מפלגות הימין' 6. 'יהדות התורה' 6 מנדטים. ש"ס 5. 'מר"צ' 5 מנדטים. 'כולנו' בראשות משה כחלון 4. 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן 4. 'גשר' בראשות אורלי לוי אבקסיס 4 ורע"ם - בל"ד 4 מנדטים.

מפלגת 'זהות' שנסקרה, קיבלה רק 3 מנדטים ולא עברה את אחוז החסימה.

מתוצאות הסקר עולה כי נתניהו יוכל להקים קואליציה של לפחות 62 מנדטים.

סקרים בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד