י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משחק לידי אויבי החרדים

דרעי הודה: "משרדי בודק את ה'דנ"א' של הרוסים" וספג מתקפה

לאחר שספג ביקורת על כך שאינו מגיב להסתה של ליברמן כנגד הציבור החרדי, יו"ר ש"ס יצא למתקפה חריפה כנגד אביגדור ליברמן • "אני מודה באשמה - משרד הפנים בודק את ה'דנ"א' של העולים מברית חבר העמים לשעבר" • ליברמן ולפיד קפצו על ההזדמנות וניגחו את דרעי: "גזען"

דרעי הודה: "משרדי בודק את ה'דנ"א' של הרוסים" וספג מתקפה
לפיד, דרעי, ליברמן צילום: גרשון אלינסון/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

לאחר ששמר על שתיקה ונזהר מלתקוף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן המדשדש על גבול אחוז החסימה, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי יצא הערב (שלישי) למתקפה חריפה כנגד חברו משכבר הימים. שמצידו מיהר לנצל את המומנטום ולהסית נגד הציבור החרדי.

בכינוס ש"ס בעיר אשדוד אמר הערב השר אריה דרעי; "היום שמעתי את הראיון בו אמר אביגדור ליברמן כי 'ישראל ביתנו' תדרוש לאחר הבחירות  את משרד הפנים. קודם כל אני שמח שהוא (ליברמן א.ק.) מוכן לוותר על משרד הביטחון לטובת משרד הפנים, תיק הפנים כנראה חשוב באמת".

"אבל מה שמפריע להם הוא שש"ס במשרד הפנים, זה בגלל הפעילות שלנו במשרד הפנים, שלפי טענתם שמשרד הפנים בודק את ה'דנ"א' של העולים מברית חבר העמים לשעבר ומקשה על העולים שם לעלות לארץ", ציין דרעי.

"אני מודה באשמה", הצהיר יו"ר ש"ס, "יש 'חוק השבות' במדינה ישראל, לצערנו הוא מאפשר שם להמון עולים מברית המועצות שעלו במסגרת החוק הם לא יהודים על פי ההלכה והם נמצאים כאם ואנחנו ממלאים את חובתנו בצורה הכי יעילה לבדוק שלכל הפחות עיין יעלו רק מי שזכאים לכך".

דרעי הוסיף ותקף, "כאן בעיר אשדוד נעשה חילול שבת גדול מאוד, כאן, אביגדור ליברמן מצא לנכון לעשות מסיבת עיתונאים בשבת במסעדה שמאכילה נבלות, טריפות וחזיר כדי להלחם נגד חוק המרכולים, אני סך הכל רוצים שיהיה יום בשבוע שנוכל לנוח".

לדבריו, "שבעים שנה עולי ברית המועצות היו מנותקים מהיהדות, והנה סוף סוף הגיעו לארץ הקודש ובאשדוד דווקא נלחמו על השבת ולהפוך את אשדוד לעיר עם הכי הרבה סניפים של טיב טעם עם אכול טרף, לכן לא רוצים את ש"ס במשרש הפנים אבל זה לא יעזור לאף אחד - ש"ס תהיה במשרד הפנים ותשמור על הצביון היהודי של מדינת ישראל".

שר הפנים הוסיף והעלה את חמתם של אנשי 'ישראל ביתנו'; "ש"ס לא תסתפק במשרד הפנים, ש"ס תדרוש אחרי הבחירות שליטה במשרד הקליטה, משרד הקליטה לא יהיה עוד משרד הקליטה של עולי ברית המועצות, המשרד יהיה לעולים מצרפת, לעולים מאתיופיה מגיע גם להם שיהיה משרד הקליטה"

"היום אי אפשר להסתובב במסדרונות משרד הקליטה אם אתה לא יודע לדבר רוסית. חלאס, שידברו שם גם צרפתית ואמהרית", אמר דרעי שהתייחס גם לנושאי היום והבהיר שוב כי ש"ס לא תשב בקואליציה תחת בני גנץ.

כאמור, במפלגת 'כחול לבן' וב'ישראל ביתנו' מיהרו להעצים את דבריו של דרעי ולהשתמש בו לצרכים פוליטיים, כאשר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר לדרעי, "ידידי, התבלבלת. לא יקום ולא יהיה. ישראל ביתנו תפעל בכל הכוח נגד בדיקות ה'דנ"א' המשפילות והמבזות שהמציאו עסקנים חרדים".

ליברמן הוסיף והצהיר; "נקבל לידינו את משרד הפנים ונפסיק עם הגזענות והאפליה שמקדם הממסד החרדי כנגד יוצאי ברית המועצות לשעבר. נקדם נישואים אזרחיים ונאפשר לכל רשות מקומית להחליט באופן עצמאי לגבי פתיחת מרכולים בשבת. נקדם עלייה מכל התפוצות ונקבל את כולם בזרועות פתוחות".

יאיר לפיד הצטרף למקהלת התוקפים וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: ‏"אריה תתנצל. אין לך את הזכות להעליב אזרחים שווי זכויות שמשרתים בצבא, עובדים ומשלמים מיסים. אף אחד לא יערוך פה בדיקות DNA לעולים. יהדות היא לפני הכל דרך ארץ".

ח"כ יואל רזבוזוב מסיעת 'כחול לבן' תקף אף הוא בחריפות את השר אריה דרעי; "הערב מתגלה פרצופו האמיתי של אריה דרעי - הוא פשוט גזען".

"זו בושה ששר הפנים שהיה אמור לדאוג לכל זכאי "חוק בשבות" להרגיש אזרחים שווי זכויות, מזלזל בעולים דוברי הרוסית בישראל", הוסיף רוזבוזוב שלדבריו, "במקום להפעיל את קשריו לרבנים הראשיים בישראל ולרבנות הראשית, דרעי נותן גיבוי להתנהגות הגזענית והפוגענית שלהם כלפי העולים".

"אם הוא יקבל את משרד העלייה והקליטה הוא יהרוס את פרוייקט העלייה לישראל ויפגע בחזון הבית הלאומי לכל יהודי העולם -אנחנו לא ניתן לזה לקרות".

אביגדור ליברמן אריה דרעי ישראל ביתנו ש"ס משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד