י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בתגובה לטענות

ליצמן חשף ארגזי פניות והאשים: "מנסים להכפיש אותי"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן יוצא להגן על שמו הטוב בעקבות שורת האשמות שהופנו כלפיו, במיוחד זו האחרונה - לפיה נחלץ לסייע באופן חריג לדמות בכירה בחצר חסידות גור אליה משתייך • בלשכת סגן השר חשפו תיעוד מהחדר בו מונחים עשרות ארגזי פניות הציבור שהתקבלו | תיעוד

ליצמן חשף ארגזי פניות והאשים: "מנסים להכפיש אותי"
ליצמן צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

סגן השר יעקב ליצמן יוצא למתקפה בעקבות המשך הכתבות העסוקות בסיוע לשכתו ומשרד הבריאות בעשרות הפניות וטוען כי מדובר בניסיון הכפשה תוך שהוא חושף את ארכיון אלפי הפונים בלשכתו.

בהודעה ששיגרו בלשכתו של ליצמן,  הגיבו על דיווח בנושא סיוע ושירות וי.איי.פי לדמות בכירה בחסידות בעקבות בעיה רפואית עמה התמודדה תוך שסידר בעניין זירוז תורים, חדר מיוחד וצוות רופאים שהגיעו מספר פעמים לביתה.

בלשכת ליצמן מסרו היום כי "עקב מחויבות לצנעת הפרט לא נוכל כמובן להתייחס ישירות למקרה ספציפי. אך יודגש כי כל ההליכים בנושא שהוזכר בוצעו על פי החוק ובהקפדה יתירה על כללי מינהל תקין".

"לגבי פניות לשכת ליצמן לעזרה, אנו רואים זאת בזכות וכחובה, לסייע לכל מי שפונה ללשכתנו בנושאי רפואה, בדגש על כל מי שפונה, ללא הבדל דת, גזע וקהילה. זאת בניגוד מוחלט לנטען כביכול על העדפות למקורבים ומטופלים חרדים", נמסר.

בלשכתו של ליצמן הוסיפו ותקפו את הדיווחים האחרונים המצטרפים לחקירה המנהלת נגדו בגין סיוע למלכה לייפר בגין חשד שהעלה נגדו בפגיעה חמורה בתלמידותיה, כאשר בלשכה אמרו כי "יש לדחות ניסיונות להכפיש את ליצמן ולשכתו בגין סיוע לזולת".

"זו מדיניות ברורה עליה הודענו בראשית הקדנציה ואף פרסמנו מספרי טלפונים של צוות הלשכה כדי לסייע לציבור, כל זאת במקביל למניעת בירוקרטיה וייעול מערכת הבריאות ולא במקום זאת", נמסר, כשנטען עוד כי, "יש להבין כי חלק גדול מהפניות אלינו הינן בגדר פיקוח נפש והצלת חיים. זו חובתנו לסייע לפונים, כמובן בהקפדה על דרישות החוק והנהלים".

עוד הבהירו בלשכתו של ליצמן כי, "הדברים ניתנים לבירור ובחינה, מעולם לא בדקנו מי זה שפונה אלינו לעזרה, רוב הפונים אלינו כלל אינם מוכרים לנו ואינם שייכים לציבור החרדי ולקהילה מסויימת. חילונים וחרדים, דתיים ושאינם, ערבים ועולים, כולם שווים להשתדלות מצידנו לסיוע ועזרה אפשרית ובכל נושא רפואי", כאשר בתרובה הוסיפו את מספרי הטלפון של אנשי לשכת סגן השר "חיים יוסטמן - ‭050-4121212‬; מוטי בבציק - ‭050-4151111‬; אבי דז׳דק -‭052-7616112‬".

בנוסף, בלשכת ליצמן חשפו לראשונה את החדר הצדדי בלשכת סגן שר הבריאות בו מאכלסים את ארגזי פניות הציבור שמצטברים בלשכת ליצמן. "החומר המופיע בתיעוד הוא לתקופה של כ5 חודשים אחרונים בלבד. קרי כל חצי שנה אנו מגיעים לכמות הזו", אמרו.

יעקב ליצמן פניות הציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד