י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פגיעה בקדוש וביקר

מפלגת לפיד-גנץ מפרסמת מצע ומעוררת זעם

בהתקרב מועד הבחירות, מפרסמים במפלגת כחול-לבן של גנץ ולפיד את מצע הבחירות השנוי במחלוקת ומבהיר היטב את המרחק בהשקפותיהם משמירה על קדושת שבת קודש, הקפדה על גיור כהלכה • במקביל, המפלגה תפעל למען גיוס תלמידי הישיבות, תאמץ את מתווה הכותל ועוד

מפלגת לפיד-גנץ מפרסמת מצע ומעוררת זעם
גנץ ולפיד צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

32 יום לבחירות: מפלגת 'כחול לבן' מפרסמת היום (רביעי) את מצע הבחירות המלא של מפלגתם לכנסת ה-21, שכולל 45 עמודים וכן 24 פרקים של התחייבויות רבות בשלל הנושאים שעל הפרק.

בלשון המצע בנושא ה'מדיני ביטחוני' מתחייבים במפלגה, "נחזיר את הביטחון- שלושה רמטכ"לים ושר בכיר בקבינט המדיני -בטחוני העומדים בראש כחול לבן ומחזיקים ביחד ב- 117 שנות ביטחון יובילו את תפיסת הביטחון. נפסיק תשלום פרוטקשן לחמאס, נרחיק את איראן ונחזיר את מדיניות העמימות המהווה יסוד ביטחוני חשוב".

עוד מתחייבים בכחול לבן כי "לא תהיה התנתקות שנייה. כל החלטה מדינית היסטורית תובא להכרעת העם במשאל עם או תאושר בכנסת ברוב מיוחד".

בנושא המשא ומתן המדיני, מצהירים במפלגת לפיד-גנץ: "ניזום ועידה אזורית יחד עם מדינות ערב, שואפות היציבות, ונעמיק את תהליכי ההיפרדות מהפלסטינים, תוך שמירה בלתי מתפשרת על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, ועל חופש הפעולה של צה"ל בכל מקום".

הם מתחייבים כי "נעצב מציאות חדשה אשר תקבע את הרוב היהודי בישראל ואת הזהות היהודית של מדינת ישראל. נחזק את גושי ההתיישבות ונאפשר חיים נורמליים בכל מקום בו חיים ישראלים. בקעת הירדן תהיה גבול הביטחון המזרחי של ישראל. ירושלים המאוחדת תהיה בירת ישראל הנצחית".

במפלגה מרבים לעסוק בנושאי דת ומדינה כאשר על פי המצע, "כחול-לבן תשמור על זהותה היהודית של המדינה לצד מימוש זכותו של כל אדם וכל קהילה לעצב את אורחות חייהם מתוך חירות וסובלנות".

"כחול-לבן מאמינה כי יש לשמור על ייחודה של השבת כיום המנוחה הממלכתי במדינת ישראל ולצד זאת לאפשר פעילות אשר יש בה כדי לענות לצורכיהם של כלל אזרחי ישראל", מכריזים.

כמו כן הללו מצהירים כי "נאפשר לרשויות מקומיות, החפצות בכך, להפעיל תחבורה מצומצמת בשבת", וכן התחייבות "לבטל את חוק המרכולים".

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', במפלגת 'כחול לבן' מצהירים כי, "נחדש את חוק שוויון בנטל שנכתב בידי מערכת הביטחון". וכן, "נחוקק את ברית הזוגיות וחוק הפונדקאות".

במפלגה מסרבים להצהיר שחור על גבי לבן על עמדתם בעניין חוק הלאום ולטענתם, "בכל הנוגע לחוק הלאום – נמסד את ערך השוויון בחוק יסוד".

חברה וכלכלה:

במפלגה מתייחסים גם לנושאי החברה כאשר הם מתחייבים כי, "נוסיף 12.5 מיליארד שקלים למערכת הבריאות בחמש השנים הקרובות, ונקים בתי חולים חדשים בדרום ובצפון", וכן, "נמנה נציב יוקר מחיה ונילחם בריכוזיות".

"נשפר דרמטית את התחבורה הציבורית, ונקדם פתרונות טכנולוגיים של נסיעה שיתופית. נגדיל את היצע הדירות ונאפשר בנוסף לפרויקטים לרכישה גם שכירות לטווח ארוך", כאשר בנוסף מתחייבים ב'כחול לבן', "נחזק את מערכת החינוך הממלכתית ונערוך רפורמה בחינוך לגיל הרך", כשהם מתחייבים להחזרת לימודי הליב"ה.

בני גנץ מפלגת כחול לבן חילול שבת גיור יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד