י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בחור בן 28 התארס

סגולת הרב שך שמסעירה את ארחות תורה

מרן הרב שך' בשיעורו על מסכת בבא קמא' התקשה בקושיה ולא ידע תשובה | לתלמידיו אמר: מי שיגיד תירוץ יהיה חתן | מה אמר על כך הגר"ח קנייבסקי? ובאיזו ישיבה מימשו את הסגולה? | כל הפרטים ב'בחדרי חרדים' 

סגולת הרב שך שמסעירה את ארחות תורה
מרן הרב שך זצ"ל ובחורי ישיבת ארחות תורה צילום: שוקי לרר

צדיקים במיתתם קרויים חיים: סיפור מפעים על בחור, מבוגרי ישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק, שמו המלא שמור במערכת, שהשתמש בסגולה שנתן מרן ראש הישיבה הגרא"מ שך זצ"ל באחד משיעוריו והתארס במיידית. 

בהיכלי התורה הלומדים את סבב הלימוד של ישיבת פוניבז', התבשרו בזמן חורף על צאתו לאור של הספר 'יגיעת ערב' על מסכת בבא קמא, משיעוריו של מרן הרב שך זצ"ל, שיצאו לאור על ידי תלמידו רבי מאיר הרשקוביץ, שהוציא ספרים מרבים ממורו ורבו.

הרב הרשקוביץ שכתב את שיעוריו של מרן הרב שך זצ"ל, מביא את לשונו המדויק ואף בתרגום מיידיש לעברית.

באחת הסוגיות במסכת בבא קמא, הוא מביא שאלה ששאל מרן הרב שך בשיעור שאמר שאינו יודע תשובה, אך הרב שך התבטא כי בחור שיגיד תירוץ זה סגולה להתארס "צו ווערען א חתן". 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי כששר התורה הגר"ח קנייבסקי קיבל את החוברת מהרב הרשקוביץ, הראה לו בנו הגאון רבי יצחק שאול קנייבסקי את הביטוי של הרב שך שמי שיגיד תירוץ יהיה חתן, ועל כך השיב שר התורה "הואיל ונפק מפומיה, נפק". הגר"ח נשאל האם זה יכול להועיל גם היום, והשיב שאכן כן. 

בישיבת 'ארחות תורה' בה לומדים את סדר בבא קמא בסבב הנוכחי, שמעו על הסגולה ואחד מתלמידי הישיבה, בחור בן 28, לקח את הסגולה לידיו וישב במשך לילה שלם וכתב חבורה שלמה על השאלה של מרן הרב שך ותירץ את השאלה בפני קבוצת בחורים להם מסר את החבורה. כבר למחרת בבוקר הלה קיבל הצעת שידוך ואחרי כמה ימים התארס בשעה טובה ומוצלחת. 

דבר הסיפור והשידוך הפך לשיחת היום בישיבת 'ארחות תורה' ומחוצה לה, והרב הרשקוביץ, בעל מחבר 'יגיעת ערב' ומחשובי האברכים בכולל פוניבז', מאשר את הסיפור והפרטים. 

הספר 'יגיעת ערב' והסגולה של מרן הרב שך זצ"ל

ישיבת ארחות תורה סגולה מרן הרב שך מסכת בבא קמא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד