י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מכה למנדלבליט

ועדת הבחירות החליטה: מיכאל בן-ארי יוכל להתמודד לכנסת

מועמד 'עוצמה יהודית' באיחוד מפלגות הימין - מיכאל בן-ארי נושם לרווחה, אחרי שועדת הבחירות המרכזית החליטה לאשר את התמודדותו לכנסת העשרים ואחת חרף המלצת היועמ"ש מנדלבליט לפסול אותו | הנציגים החרדים בועדת הבחירות הצביעו נגד הניסיון לפסול את התמודדותו

ועדת הבחירות החליטה: מיכאל בן-ארי יוכל להתמודד לכנסת
בן-ארי צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בתום דיון סוער במיוחד, בדקות האחרונות אישרה וועדת הבחירות לכנסת ה-21 את מועמדותם של מועמדי עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר, ברוב של-16 מתנגדים לפסילתו ו-15 תומכים.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט הגיש אמש (שלישי) חוות דעת ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21, השופט בדימוס חנן מלצר, בעניין העתירות המבקשות שלא לאפשר את התמודדותם של ד"ר מיכאל בן-ארי ועו"ד איתמר בן-גביר בבחירות לכנסת.
 
ביחס למועמד מטעם מפלגת 'עוצמה יהודית' מיכאל בן ארי, כתב היועמ"ש: "אין לאפשר את מועמדותו לבחירות לכנסת ה-21, וזאת בעילה של הסתה לגזענות, הקבועה בסעיף 7א (2) לחוק-יסוד: הכנסת".
 
באשר לבן-גביר, עמדתו של מנדלבליט היא כי אף שמצבור הראיות בעניינו מטריד ביותר, והוא התקרב לתחום המונע התמודדות בבחירות לכנסת, "הרי שנוכח המבחנים המחמירים שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון לפסילתו של מועמד לבחירות, דינה של הבקשה בעניינו להידחות".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסיבה לפסילתו של בן ארי היא בגלל סרטונים שונים שהעלה לפייסבוק במהלך השנתיים האחרונות ובהם שורה של התבטאויות על המגזר הערבי.

בחודש אוגוסט האחרון אמר בן ארי: "צריך קודם כל לשנות את המשוואה שמי שרק מעז לדבר נגד יהודי, הוא לא חי. הוא לא חי! לא מגרשים אותו, לא שוללים לו אזרחות. הוא לא חי! כיתת יורים הורגים אותו, מחסלים אותו, כמו שערבים מבינים. זו השפה שלהם". 

"יש פה עם רצחני, אומה רצחנית", אמר בן ארי בסרטון שהעלה בחודש שעבר, "הם מחפשים את הצוואר שלנו, מחפשים את בנותינו. כל מי שמדבר על דו קיום מזמין את הרצח הבא".

בדיון שנמשך למעלה משמונה שעות, אמרה חה"כ סתיו שפיר שעתרה נגד מועמדתם של השניים כי "בן-גביר וכהנא חד הם, בן-ארי וכהנא חד הם שלושתם בעלי אידיאולוגיה רצחנית ומסיתה לגזענות השוללת את אופיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

העותרים הודיעו כי הם צפויים לעתור לבית המשפט העליון בדרישה לפסול את מועמדתם של השניים, חה"כ שפיר אמרה בתום ההצבעה: "אנחנו נדאג להרחיק את הגזענים האלימים והמסיתים הללו - ממשיכי כהנא שגם תנועת הליכוד השוותה בינו לבין חוקי הנאציים - מבית הנבחרים של המדינה היחידה של העם היהודי".

שפיר הוסיפה ואמרה כי "בן גביר אמר ב-2014 בתכנית עם חנוך דאום, לאחר שנשאל האם דרכו שונה מזו של הרב כהנא אמר כי השינוי הוא לא בדעות ולא במידות. השינוי הוא בסגנון״. ב-2017 המשיך בן-גביר להיות נאמן לדרכו הכהניסטית הנפשעת, באומרו כי: ״לאורו של הרב הקדוש והדברים שאף פעם אבל אף פעם לא מאבדים מהרלוונטיות".

"בן ארי, גם הוא, התבטא לא פעם באופן דומה. למשל, כשאמר כי ״אומרים עליי שאני ממשיכו של הרב כהנא – אחלה!. אני לא ממשיך דרכו, זאת יומרה מאוד מאוד גדולה בשבילי, אלו נעליים גדולות. מדובר על זוג אנשים המחנכים לגזענות באופן שיטתי, אשר מזכירה לנו תקופות אפלות בהיסטוריה האנושית, ובהיסטוריה הכואבת של עמנו".

בהמשך הדיון השיבו השניים לטענות שעלו במהלך כל הגיון נגדם, " היום הזה, היום בו מבקשים נציגי היועמש למנוע את ריצתו של חברי דר בן ארי לכנסת הוא יום שחור לדמוקרטיה", אמר עו"ד איתמר בן גביר.

לדבריו, "חברי התנועה הרפורמית לוקחים משפט אחד וחותכים אותו. הם מונעים מהוועדה מידע קריטי", ציין והוסיף כי, "הרב כהנא צדק במאבק שלו למען יהודי ברית המועצות. צדק במאבק למען יישוב ארץ ישראל. צדק בחוק עונש מוות למחבלים".

עוד אמר בן גביר בדבריו כי, "מבחינתי נטורי קרתא אלו שנפגשו עם נשיא איראן, ועופר כסיף, דינם אותו דבר". על ערביי חיפה אמר: "אלו מתוכם ששמחו על כך שחיילים נרצחו, הם אויבים, עם כלל הערבים אין לי בעיה, אבל אלו שצועקים 'איטבח אל יהוד' הם אויבים'. 

בן גביר תקף את חה"כ סתיו שפיר לאחר שתבע אותה בחצי מיליון ש"ח ואמר בדבריו, "פגע בי דבר אחד בכל השבועות האלו. המשפט של חבר הכנסת סתיו שפיר. היא אמרה שאנחנו נאצים. להגיד עליי שאני נאצי זה לא לפגוע בי, זה לפגוע בששה מליון יהודים שנרצחו בשואה".

הד"ר מיכאל בן ארי שהוצב במקום השישי ברשימת 'איחוד מפלגות הימין' והיעומ"ש לממשלה קבע כי יש לפסול אותו, ""אני האיש המסוכן שהיועמ"ש חושב שהוא לא יכול להיות בכנסת ישראל – אני, שהבן שלי הבכור עמד בסוף מסלול בגבעתי, שהבן שלי מתגייס עוד שלושה שבועות למסלול סייעת שריון. זו המסה הקריטית של הראיות".
 
"יש לי תשעה ילידם. שניים מהם קרויים בנימין וטליה. בנימין בנו של מורי ורבי הרב כהנא הי"ד שנרצח ע"י איש אלקעידה", הוסיף בן ארי, שלטענתו, "אני לא גזען. ודאי ודאי ולא אשמות מכוערות אחרות. אפשר להפוך את בן ארי למטורף. אולי אפשר להתייחס לדברים שלי שאני אומר בצורה ברורה וקוהרנטית"
 
על עתירת הרפורמים אמר, "יש כאן באופן שיטתי הוצאה של דבריי מהקשרם, אני מדבר רק על מי שלא נאמן למדינה. מי שנאמן לנו שיישאר פה. מי שלא נאמן לנו צריך ללכת מפה, ניחמתי משפחה ערבייה נאמנה למדינת ישראל שבנה נרצח בפיגועה".

"אני מדגיש גם היום: הערבים שנאמנים למדינת ישראל, אין לי בעיה איתם". בן-ארי הוסיף והתחייב לערביי חיפה באומרו, "מדובר שם במפגינים שהפגינו למען רוצחי משפחת פוגל".

מיכאל בן ארי ועדת הבחירות המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד