י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הטרור נמשך

מטעני חבלה שחוברו לבלון התפוצצו בעוטף עזה

שני מטעני חבלה שחוברו לבלון שהופרח מרצועת עזה על ידי מחבלים התפוצצו מעל ישוב בדרום המועצה האזורית אשכול

מטעני חבלה שחוברו לבלון התפוצצו בעוטף עזה
אשכול בלונים מרצועת עזה צילום: ביטחון מוא"ז שער הנגב

בשעות הצהרים (רביעי) התפוצצו באוויר מעל ישוב בדרום המועצה האזורית אשכול, שני מטעני חבלה שחוברו לבלון שהופרח מרצועת עזה על ידי מחבלים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הבוקר אותר גם זר בלונים באחד היישובים במועצה האזורית שער הנגב, אולם לאשכול זה לא הוצמד מטען חבלה. הלילה בסמוך לשעה 1:10, נשמע פיצוץ בדרום מרכז הרצועה, כתוצאה מבלון שנשא עליו נפץ מאולתר - שהתפוצץ בשטח הרצועה.

אתמול (שלישי) בסמוך לשעה 23:00, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לבלוני הנפץ ששוגרו מרצועת עזה. במהלך השבוע החולף תקפו צה"ל מספר פעמים עמדות חמאס, אך התקיפה הלילה הייתה המשמעותית ביותר, בו ככל הנראה הושמדו אמצעי ליחמה ולא עמדות חמאס ריקות.

במהלך השבוע היו לפחות שמונה מקרים בהם הופרחו מרצועת עזה בלונים, אליהם הוצמדו מטעני חבלה, שהתפוצצו באיזורים מיושבים ובשטחים חקלאיים בשטח המועצה האיזורית אשכול ושער הנגב.

בלון נפץ שהתפוצץ. צילום: ביטחון אשכול

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, אמר בעקבות האירועים האחרונים, כי "בלוני הנפץ שהתפוצצו היום בשטחי המועצה ובמועצות השכנות, זו מציאות שלא נסכים לקבל. העובדה שאנו בתקופה שלפני בחירות, זה נתון שלא מעניין אותנו ואת תושבי המועצה. הביטחון של תושבי המועצה הוא ערך עליון ואנחנו דורשים תגובה משמעותית וקשה שתשדר מסר ברור וחד לצד השני לפני שייקרה אסון חס וחלילה".

אשכול בלונים שאותר, עם חומר נפץ. צילום: ביטחון שדה

ביום שני השבוע, אמר ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, כי בזמן שממשלת ישראל עסוקה בהמולת הבחירות, תושבי עוטף עזה בהמולה של הדי פיצוצים ובלוני נפץ. "לבלוני הנפץ עדיין לא הומצא כלי ההגנה ואנו עדיין לומדים את האיום החדש ודרכי התיווך שלו לילדים".

בלון נפץ בלוני תבערה יישובי עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד