ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עם הפנים קדימה

לאחר השחרור: התכניות של הרב מצגר לעתיד

כמו כל אסיר המנוכה לו שליש ממאסרו, חלות הגבלות משפטיות, אולם הרב מצגר כבר מתכנן את צעדיו אל עבר היום שאחרי | על פי דיווח ב'כאן11', הוא מתכנן לעזוב את הארץ לטובת משרת רב בחו"ל

לאחר השחרור: התכניות של הרב מצגר לעתיד
הרב מצגר לאחר השחרור צילום: יהודה חיים, פלאש 90

הרב יונה מצגר, מי שכיהן כרבה הראשי האשכנזי של מדינת ישראל ושוחרר הבוקר (רביעי) מתכנן אחרי שיוסרו ההגבלות המשפטיות נגדו, להתמודד על תפקיד רבנות בחו"ל – כך דיווח הערב הכתב עקיבא וויס ב'כאן11'.

לדברי מקורביו, בעבר הוצעו מספר פעמים למצגר להתמנות לתפקיד רב באחת מהקהילות מעכבר לים, אך בעקבות ההליך המשפטי שהתנהל נגדו – הדבר לא יצא אל הפועל.

הבוקר שוחרר הרב יונה מצגר, מכלא מעשיהו לאחר 22 חודשי מאסר, אותם ריצה לאחר הסדר טיעון שנחתם עמו, בגין עבירות שוחד, מרמה והעלמת מס.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כשנתיים, בינואר 2017 חתם הרב יונה מצגר על הסדר טיעון, שבו הודה בעבירות של קבלת שוחד בהיקף של חמישה מיליון שקלים ועל פיו הוא נדון לשלוש וחצי שנות מאסר בפועל.

שנתיים מאוחר יותר, בינואר 2019, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין החליט שלא להיענות לבקשת החנינה שהגיש הרב יונה מצגר להקלה בעונש המאסר והקנס שהוטלו עליו.

בהחלטתו נתן הנשיא את דעתו לעבירות שבוצעו על ידי מצגר ולנסיבותיהן ולכל טענותיו, על ההיבטים האישיים והציבוריים, ולכל החומר שהובא בפניו.

התפנית באה אתמול (שלישי), כאשר ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר קיבלה את בקשתו של הרה"ר לשעבר לשחרורו המוקדם מהכלא. הרב הראשי לשעבר הגיש בקשה לניכוי שליש ממאסרו, והמדינה לא התנגדה לכך.

עם צאתו התבטא הרב ואמר, "ברוך מתיר אסורים. משנכס אדר מרבין בשמחה". אשתו הוסיפה ושיתפה תחושותיה ביום הזה; "הרגשה נפלאה, ברוך השם".

הרב יונה מצגר כלא מעשיהו שחרור מוקדם קבלת שוחד עבירות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד