י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ברקע המצע האנטי דתי

בני גנץ בכנס סגור: "יש לי כיפה שקופה"

ביום בו הוצג המצע המנוגד לדת המסורה, מתפרסמות התבטאויות של יו"ר 'כחול לבן' בכנס סגור לפעילים: "אני חושב שהחרדים הם חלק מהחברה בישראל" • "ביום שיצאתי לפוליטיקה הייתי בבית הקברות של ההורים שלי - משם הלכתי לבית הכנסת להניח תפילין" • השתכנעתם?

בני גנץ בכנס סגור: "יש לי כיפה שקופה"
גנץ עם פעילים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

דיבורים לחוד, מעשים לחוד: לצד המצע האנטי דתי של מפלגת 'כחול לבן' שהוצג היום (רביעי), התפרסמו הערב שורת התבטאויות חדשות של יו"ר המפלגה המובילה בסקרים, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. 

בין הדברים, שנאמרו בכנס סגור לאנשי המטה שלו ופורסמו בחברת 'החדשות' של 'ערוץ 12', נדרש גנץ על ידי אחד הפעילים גם לסוגיה הדתית.

"אפילו עבדך הנאמן היה שנתיים באור עציון (ישיבתו של הרב חיים דרוקמן י.א) ואני לא רחוק מזה בכלל. ז'-ח' כיתה תורנית", סיפר גנץ לאחד הפעילים.

"אני, מבחינתי, יש לי כיפה שקופה על הראש", הוסיף. "ביום שיצאתי לפוליטיקה הייתי בבית הקברות של ההורים שלי. משם הלכתי לבית הכנסת להניח תפילין. חזרתי בחזרה לפה".

עוד אמר גנץ כי "אני לא נכנס למה אנשים מאמינים. אני חושב שהחרדים הם חלק מהחברה בישראל".

לדבריו: "כשנדע ממש לחיות ביד, לא רק שאני רוצה, אני חושב שאני צריך. לא רק שהם רוצים, אני חושב שגם הם צריכים".

לסיום הוסיף: "אני בעד להעצים לימוד תורה למי שצריך ולמי שלומד ואני גם בעד להשתלב. אני חושב שבסבלנות ובדו-שיח אפשר לקדם את הסיפור הזה".

כל האמירות הללו מתפרסמות, שעות לאחר הצגת מצע מפלגתו בפני אזרחי ישראל, הכולל בתוכו שורת חוקים אנטי דתיים. "כחול-לבן תשמור על זהותה היהודית של המדינה לצד מימוש זכותו של כל אדם וכל קהילה לעצב את אורחות חייהם מתוך חירות וסובלנות", נכתב.

"כחול-לבן מאמינה כי יש לשמור על ייחודה של השבת כיום המנוחה הממלכתי במדינת ישראל ולצד זאת לאפשר פעילות אשר יש בה כדי לענות לצורכיהם של כלל אזרחי ישראל", מכריזים ב'כחול לבן'.

כמו כן הללו מצהירים, "נאפשר לרשויות מקומיות, החפצות בכך, להפעיל תחבורה מצומצמת בשבת", וכן התחייבות "לבטל את חוק המרכולים".

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', במפלגת 'כחול לבן' מצהירים כי, "נחדש את חוק שוויון בנטל שנכתב בידי מערכת הביטחון". וכן, "נחוקק את ברית הזוגיות וחוק הפונדקאות".

עם מצע כזה, דבריו של בני גנץ המצוטטים הערב, מזכירים לנו את שותפו הפוליטי יאיר לפיד, שחבש בעבר כיפה בכותל ומתפאר בכך מעת לעת, אולם בפועל מעשיו הם נגד הציבור החרדי ונושאי הדת בישראל.

בני גנץ דתיים כנס סגור פעילים מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד