ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
השכל הישר ניצח

יממה של הישגים למפלגות הימין על השמאל

ועדת הבחירות המרכזית החליטה הלילה (רביעי) לפסול את חברי מפלגת בל"ד מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-21 | מוקדם יותר, קיבלה הוועדה את דרישתן של המפלגות 'עוצמה יהודית' ו'ישראל ביתנו' לפסילת התמודדותו של עופר כסיף מ'חד"ש', לאחר שבראיון לעיתון 'הארץ' השווה את ישראל וצה"ל למשטר הנאצי  

יממה של הישגים למפלגות הימין על השמאל
עופר כסיף צילום: Hadas Parush/Flash90

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת החליטה הלילה (רביעי) לפסול את חברי מפלגת בל"ד מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-21.

במהלך הדיון טען עו"ד בן גביר בעד פסילת מפלגת 'בל"ד' והציג שלל ראיות המצביעות על התמיכה בטרור של המפלגה ועל כך שהיא שוללת את קיומה של המדינה כמדינה יהודית.

עו"ד בן גביר הוסיף כי: "את מעשי חנין זועבי כולם מכירים, אך בניגוד לטענות כאילו מרגע שהיא עזבה 'בל"ד' שינתה את פניה, היושב ראש החדש שחאדה אנטאנס הצטלם עם מחבל שזרק רימון בחיפה, שיבח את חבר הכנסת עזמי בשארה שריגל למען חיזבאללה, הילל את בשארה וקרא לו גיבור והצהיר שמפלגת 'בל"ד' שלחה לו ברכות". בן גביר גם הזכיר את מועמד הרשימה מאזן גנאים ששלח ברכות לתושבי עזה בעיצומו של מבצע עופרת יצוקה, ואת וועידת 'בל"ד' האחרונה בנצרת בה הונף דגל פלסטין ובאי הוועידה שרו את ההמנון הפלסטיני מווטיני (מולדתי בתרגום מערבית).

ראש הממשלה צייץ על כך בחשבון הטוויטר שלו: "אושרה הצעת הליכוד לפסול בל״ד מריצה לכנסת. מי שתומך בטרור לא יהיה בכנסת ישראל".

עו"ד יוסוף ג'בארין בא כוחה של מפלגת 'בל"ד' לא הכחיש את הדברים, וטען שאין בעיה בכך שיו"ר המפלגה אמר שעזמי בשארה הוא גיבור, אין בעיה שהמפלגה שלחה לו ברכה, ולדברי ג'בארין בכל מקרה בשארה כבר עזב את הארץ. בן גביר השיב בתגובה כי בשארה לא עזב אלא ברח, וכי מה שהיה במפלגת בל"ד הוא שיהיה - הרשימה הייתה תומכת טרור, היא תומכת טרור גם עכשיו, ואין לה מקום בכנסת ישראל".

ממפלגת רע"ם בל"ד הגיבו לפסילה: "ההחלטה לפסול את רשימת 'רע"ם' - 'בל"ד' הנה החלטה פוליטית, גזענית ופופוליסטית, שנועדה לפגוע בייצוג הפוליטי של האזרחים הערבים. ברור לנו שפאנל בו יושבות מפלגות גזעניות שלא רוצות לראות ערבים בכנסת יפעל לפסילתנו. רשימת רע"ם - בל"ד היא רשימה שמציגה מצע דמוקרטי ופועלת לקידום שוויון זכויות מלא לכל האזרחים.

נפעל לבטל את סמכות וועדת הבחירות לפסילת רשימות ומועמדים, ונגיש הצעת חוק בנידון. נשקול להגיש עתירה לבג"ץ בעקבות ההחלטה. כבר עכשיו ברור שאין כל יסוד משפטי לפסילת הרשימה, וכל הטענות שהועלו בבקשות הפסילה אינן חדשות ונדונו בעבר בבג"ץ ונדחו.

מוקדם יותר הערב פסלה הוועדה את מועמדותו של עופר כסיף, לאחר שבראיון לעיתון 'הארץ' השווה את מדינת ישראל וצה"ל למשטר הנאצי, ובנוסף קרא להילחם ב"יודו-נאציזם" כהגדרתו, הביע תמיכה בשינוי ההמנון וכינה את שרת המשפטים, איילת שקד, "חלאה ניאו-נאצית". כסיף לא בא לדיון, אך נקרא אליו לאחר שיו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, התעקש על נוכחותו. "אני בא מרקע אקדמי, ותחום ההתמחות שלי הוא בין השאר הנושא של פשיזם, נאצים ולאומיות בכלל", הסביר כסיף את התבטאויותיו. "כשאני מדבר עם חבר או כותב פוסט כאדם פרטי, אני משתמש במטאפורות. כשהשתמשתי במונחים שהוזכרו - אלה היו מטאפורות". בחודש שעבר, בראיון ל"הארץ", אמר כסיף בין השאר כי ישראל מבצעת בפלסטינים "רצח עם זוחל".

מעוצמה יהודית נמסר כי "השכל הישר ניצח בועדת הבחירות. אין מקום לאדם השולל את אופיה היהודי של המדינה ולתומך טרור מובהק בבית המחוקקים הישראלי. אנו מקווים שבית המשפט העליון יבין את הדברים, וילמד את כסיף כי אין מקומו בפרלמנט הישראלי, אלא לכל היותר בפרלמנט הסורי".

 

עופר כסיף שמאל קיצוני ועדת הבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד