ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ליצמן מונה: אלו הם ההישגים שלי בקדנציה החולפת

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן מציג בחוברת מיוחדת שתחולק לציבור, בו הוא מונה את הישגיו הרבים במשרד הבריאות, כאשר הוא פורס בתוכה את תוכניותיו לקדנציה הבאה

ליצמן מונה: אלו הם ההישגים שלי בקדנציה החולפת
ליצמן צילום: Noam Revkin Fenton/Flash 90

בתום קדנציה נוספת במשרד הבריאות, מפרסם בימים אלו סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן את הישגיו הרבים במשרד הבריאות ומציג את יעדיו לקדנציה הבאה.

"העשייה בתחום הבריאות הינה סיפוק עצום כמו גם אחריות גדולה. גדולה מאוד. העיסוק התמידי והיומיומי בהצלת חיים, במציאת מזור לחולים ובמטופלים מאזרחי ישראל הוא אתגר מיוחד בשליחות הציבורית שלי ואני משתדל בכל כוחי לעשות זאת מתוך אחריות גבוהה ומחויבות מתמדת", כותב ליצמן בהקדמת החוברת.

"בקדנציה הנוכחית בחרתי מראש את משרד הבריאות, בשל תחושת השליחות שבתפקיד חשוב זה. בעיניי הבריאות היא מעל הכל. בבריאות אין גבולות ואין פוליטיקה. זכיתי לקדם את שירותי הרפואה בגולן, בנצרת ובבני ברק באותה מידה. כי המחויבות שלי היא לכלל אזרחי ישראל ללא הבדל דת גזע, כך פעלתי במשך שנותיי בתפקיד וכך אעשה גם לעתיד".

ליצמן מציין את היעדים לקדנציה הבאה כשלדבריו "אתגרים רבים קיימים במערכת הבריאות שלנו. לצד היותה חזקה וטובה לעומת מדינות רבות בעולם ולמרות שתוחלת החיים בישראל הוא מהגבוהות בעולם – עדיין יש דברים רבים לייעל, לשפר ולתקן במערכת הבריאות לטובת ציבור החולים".

ליצמן מתייחס גם לאתגרים בקדנציה הבאה באם יקבל את הקדנציה כשהוא מציין כי "לפנינו משימות רבות וחשובות שאני מתכוון להשקיע בהן בקדנציה הקרובה אם אחזור בעז"ה למשרד הבריאות. בראש הנושאים הוא תכנית לאומית להקלת העומסים בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות בבתי החולים. בהמשך גם נגדיל עוד את סל התרופות, נשפר את השירות למטופלים, נמשיך להיענות לרבבות פניות ציבור בסיוע ועזרה בתחומי הבריאות".

כאמור, בחוברת מפרט ליצמן את ההישגים ובראשם רפורמת טיפולי השיניים בו 850,000 ילדים בשנה קיבלו טיפולי שיניים, 5.4 מיליון טיפולי שיניים נעשו בחינם שחסך בסך הכל 625 מילון שקל לאזרחי המדינה.

רפורמה נוספת בה מתגאה סגן השר ליצמן בחוברת, זו 'רפורמת בריאות הנפש' כשלראשנה ניתן לקבל טיפול נפשי בקופות החולים ב-69 מרפאות ברחבי הארץ, כש-40,000 מתמודדים הגיעו לטיפול השנה.

בחוברת ניתן למצוא עוד שלל הישגים, בהם הגדלת תקציב סל התרופות ב 40%, פיתוח בתי החולים והוספת כ-2000 מיטות בבתי החולים יחד עם הוספת חדרי ניתוח רבים, וכן הקמת בית החולים אסותא באשדוד וצמצום הפערים בבתי החולים מהפריפריה למרכז.

הישג נוסף שהביא סגן השר יעקב ליצמן זהו רפורמת הקנאביס, שאפשרו לרכוש את תרופת הקנאביס בבתי חולים שהוכשרו לכך, נקבעו נהלים לגידול הקנאביס כשהם הכשירו רופאים לרישום מוצרי הקנאביס כשבנה האחרונה קיבלו 46,000 חולים טיפול באמצעות הקנאביס.

בסוף שלל ההישגים, מציג ליצמן את האתגרים לקדנציה הבאה, בהם הגדלת סל התרופות, המשך גידול במספר המכשירים הרפואיים MRI, תאי לחץ, CT PET, CT, הסדרת תקציב משרד הבריאות לצורך היערכות להזדקנות האוכלוסיה, המשך קידום בריאות בתחומי המזון והעישון, יישום תוכנית לאומית לפתרון בעיות העומסים במיונים ובפנימיות תגבור מערך הטיפות חלב והתפתחות הילד, תוספת שנתית של 350 מיטות בשנה, תוספת משאבים לצרכי מחקר רפואי ופיתוח בינלאומי, פעילות יזומה להחזרת רופאים ישראלים מחו"ל וסבסוד עלות מכשירי שמיעה לילדי.

משרד הבריאות יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד