י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מפגש שבועי

לאחר נתק ממושך: ראשי המפלגות החרדיות נועדו בארבע עיניים

אחרי נתק שנמשך חודשים אורכים נרשמה פגישה בין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ומקבילו, יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, בכדי ליישר את ההדורים לקראת הבחירות לכנסת • המסר מהפגישה: אין שום אפשרות לישיבה בקואליציה תחת יו"ר כחול לבן בני גנץ • עוד סוכם: השניים ייפגשו אחת לשבוע

לאחר נתק ממושך: ראשי המפלגות החרדיות נועדו בארבע עיניים
פגישת דרעי וליצמן צילום: באדיבות המצלם

ראשי המפלגות החרדיות דרעי וליצמן קיימו ציר אסטרטגי חזק והובילו מהלכים רבים במערכת הציבורית, אך הקשר נפרם במהלך מערכת הבחירות המוניציפליות, כאשר השניים נלחמו זה בזה במספר חזיתות ובראשם בירושלים כאשר סגן השר ליצמן ישב לפגישה מתוקשרת עם אלי ישי.

כעת התכנסו השניים דווקא בשיא מערכת הבחירות בכדי להעביר מסרים לפיהם הם לא יורים עוד בתוך הנגמ"ש החרדי. "אנחנו עובדים זה לצד זה. כדי לא לפגוע, כל אחד יעבוד לקהלים שלו ולא לפגוע אחד בשני".

מסר נוסף שיצא מהמפגש מגיע לאחר דיווחים לפיהם ייתכן שהחרדים ישבו עם בני גנץ בממשלה באם הוא יפר את הסכם הרוטציה עם יאיר לפיד, הללו הבהירו בהודעה משותפת כי הדבר לא על הפרק.

בנוסף, בפגישה שנערכה היום במשך שעה וחצי הבוקר בלשכת השר, סוכם כי השניים ייפגשו אחת לשבוע וידונו בנושאים שעל סדר היום, כאשר גם היום בחנו את האפשרויות והגושים בעקבות הסקרים, כאשר במהלכו הביעו ראשי המפלגות החרדיות חשש ממשי מעליתו של משה פייגלין בסקרים.

בסיום הפגישה נמסר: "ממשיכים בכל הכוח בתמיכה הנחרצת ברה״מ בנימין נתניהו ולא בגנץ. אנחנו ניכנס כגוש אחד ובאחדות משותפת רק לקואליציה שיקים נתניהו ונהיה חזקים לצידו. לא ננהל שום מו״מ ושיח לקואליציה שתכלול את יאיר לפיד בשום סיטואציה שהיא".

"ראשי המפלגות סיכמו עוד על שיתוף פעולה במערכת הבחירות הנוכחית, בה יעבדו בהגינות ובתיאום ככל שניתן ויסייעו אחד לצד השני להצלחת המערכה ולהגדלת הנציגות החרדית בכנסת הבאה".

אריה דרעי יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד