י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לפגוע בחלשים ביותר

בעקבות המצע: מנהלי מוסדות חרדים בפניה לגנץ

דוד שרפר, יו"ר פורום המוכש"ר, בפניה נרגשת למועמד 'כחול לבן' לראשות הממשלה בני גנץ בעקבות פרסום מצע המפלגה: "לא ראוי שמי ששואף להנהגת המדינה, יצהיר כי בכוונתו לפגוע בחלשים ביותר"

בעקבות המצע: מנהלי מוסדות חרדים בפניה לגנץ
המועמד המוביל לרה"מ, בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שפרסם את מצע הבחירות של מפלגתו, מפלגת 'כחול לבן', מנהלי מוסדות המוכש"ר (מוכר שאינו רשמי) פנו הערב (חמישי) ליו"ר המפלגה והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ואמרו לו, "לא ראוי שמי ששואף להנהגת המדינה, יצהיר כי בכוונתו לפגוע בחלשים ביותר".

"לצערנו הרב נודע לנו כי במצע מפלגתך הוכנס סעיף הקורא לבטל את 'חוק נהרי ומשמעות הדבר, פגיעה קשה בתלמידי מוסדות המוכש״ר. על פי החוק הקיים תלמידי המוכש"ר זכאים לתקציב של 75% מכל תלמיד", קח פתח דוד שרפר את פניתו לגנץ.

לדבריו, "אך בתחכום מהול ברשע החליט השר לשעבר פירון במשרד החינוך כי ה- 75% יהיו רק משעות הבסיס ותו לא. בפועל, תלמיד במוכש"ר זוכה לכ 40% מתקציב כל תלמיד אחר בישראל. פגיעה נוספת בבתי הספר ובתלמידים הללו הינה שחיתות מוסרית ואי צדק בלתי נתפס".

שרפר מציין;  "משמעות חוק נהרי היא תקצוב המים החשמל והאחזקה של בתי הספר, מדובר בהעברת תקציבים לקיום בסיסי מהרשויות לצורך תפעול הכי בסיסי של המוסד. לטעמנו, לפגוע בחשמל ובמים ובנייר הטואלט של התלמידים הללו זו רשעות".

עוד נכתב בפנייה המיוחדת לבני גנץ כי, "למעלה מ 80% מתלמידי מוסדות המוכש"ר לומדים את מלוא לימודי הליב"ה אך עדיין מתוקצבים ב 40% בלבד. קיצוץ בתשלומי המים והחשמל ובצרכים הבסיסיים במוסד, הינו בגדר של אכזריות ללא תכלית. לדאבוני, הכללת כלל מוסדות המוכש"ר שבהם תלמידים מהשכבות הכי חלשות במדינה, כשרובם לומדים את מלא לימודי הליבה, מראה על ניתוק מהמציאות ויצירת הסתה פרועה שמטרתה לפגוע בציבור שלם".

"זכותה של המדינה לתמרץ באופן חיובי מי שלומד לימודי ליבה אך אין צדק למנוע צרכים בסיסיים מתלמידים, מה גם שכאן הפגיעה גורפת ללא אבחנה בין מי שלומד לימודי ליבה ומי שלא", מוסיף שרפר שלדבריו, "המימון לכך מגיע מתשלומי המיסים של תושבי העיר אותם משלמים כלל התושבים".

"משמעות הצעתכם היא כי ההורים משלמים מיסים אך הילדים לא צריכים לקבל זכויות בסיסיות ללמוד בצורה סבירה?" תוהה שרפר ואומר, "צר לנו כי יש מי שמוליכים אותך שולל ומביאים אותך מתוך אי ידיעה לפגיעה בתלמידים מהרמות ה'סוציו אקונומיות' החלשות ביותר. תלמידים מהמגזר החרדי והערבי".

את פניותו חתם יו"ר מסודות המוכש"ר בדרישה להיפגש עם גנץ ולהסביר לו את הנושא; "לא ראוי שמי ששואף להנהגת המדינה, יצהיר כי בכוונתו לפגוע בחלשים ביותר".

בני גנץ מוסדות חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד