י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
32 ימים לבחירות

סקר חדש: 'הליכוד' נחלש - ליברמן בחוץ

המירוץ לכנסת העשרים ואחת מתחמם ומסקר לסקר הנתונים נעשים מרתקים והפכפכים יותר • בסקר שלפניכם, מצד אחד, 'הליכוד' נחלש בארבעה מנדטים וליברמן לא עובר את אחוז החסימה ובכל זאת ישנו רוב לגוש הימין • גם גנץ ולפיד מתחילים לרדת • ומה לגבי הגוש החרדי

סקר חדש: 'הליכוד' נחלש - ליברמן בחוץ
הקמפיין של ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקרים רבותי סקרים: אילו הבחירות היו מתקיימות היום, תמונת המנדטים היתה כזו. 62 לגוש הימין, לעומת 58 לגוש השמאל.

מסקר שנערך באמצעות מכון 'מאגר מוחות' בהנהלת פרופ' יצחק כץ, עבור העיתון 'ישראל היום' וערוץ i24NEWS, עולה כי התוצאה היתה כדלהלן, מפלגת השלטון, 'הליכוד' נחלשת בארבעה מנדטים ומקבלת 26 בלבד. גם המפלגה הטוענת לכתר - 'כחול לבן' בראשות בני גנץ ויאיר לפיד, נחלשת גם היא ויורדת לכדי 33 מנדטים.

היחלשות המפלגות הגדולות, באה איפה על חשבון המפלגות הקטנות. וזו תמונת המנדטים בגוש הימין; מפלגת 'הימין החדש' בראשות בנט ושקד, מקבלת 8 מנדטים, כמוהו גם 'איחוד מפלגות הימין' המורכב מרשימות 'הבית היהודי', 'האיחוד הלאומי' ו'עוצמה יהודית' - מקבל 8 מנדטים. גם מפלגת החרדים האשכנזים 'יהדות התורה', מקבלת בסקר 8 מנדטים, לעומת תנועת ש"ס, שמקבלת רק 4 מנדטים.

נעצור ונציין בין השורות, כי תנועת ש"ס, מאז ומעולם נסקרה עם פחות מנדטים, אך בפועל הביאה בקלפי מניין מנדטים נאה. כך למשל בבחירות הקודמות לכנסת ה-20, בשנת 2015, למרות שרצו מולה על אותו קהל בוחרים, גם מפלגת 'יחד' של אל ישי וגם מפלגת 'כח להשפיע' בראשותו של הרב אמנון יצחק, ש"ס הצליחה להפתיע עם שבעה מנדטים ולקבל תיקים בכירים בממשלה, להביא הישגים ולהיות כח משפיע בממשלה, בעוד המפלגות ההן, לא עברו את אחוז החסימה העומד על 4 מנדטים.

ובחזרה לסקר. שתי מפלגות נוספות המזוהות עם הצד הימני של המפה הפוליטית, הן 'כולנו' בראשות משה כחלון ו'זהות' בראשותו של משה פייגלין שמקבלות כל אחת 4 מנדטים. נציין רק כי מס' 2 ברשימה, הוא הרב חיים אמסלם, ח"כ לשעבר מטעם ש"ס.

מי שעל פי ההערכות הפוליטיות לא תיוצג בכנסת הבאה, היא מפלגת 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן, שבסקרים מהשבוע האחרון אינה מתאוששת, ויורדת מטה מטה מתחת לאחוז החסימה. בסקר הנוכחי למשל היא מקבלת 1% בודד - הוי אומר, מנדט אחד. נזכיר כי ליברמן היה זה שדרש בכנסת ה-19, את העלאת אחוז החסימה מ-2 מנדטים לארבעה וקיבל.

וכעת לגוש השמאל, כאמור, מפלגת הגנרלים וכתב 'במחנה' מקבלת בסקר 33 מנדטים, בתואר המפלגה השנייה בגודלה בגוש זה, חולקות שלוש מפלגות. 'העבודה' בראשות אבי גבאי, שממריאה בעקביות מעל אחוז החסימה, בו היתה בימיה הראשונים של מערכת הבחירות ומתייצבת על 8 מנדטים. כך גם מפלגת 'מרצ' - 8 מנדטים, לעומת 5 בכנסת הנוכחית. וגם הרשימה הערבית המשותפת בראשות איימן עודה.

בנוסף לליברמן, המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה, על פי הסקר הנוכחי, הן: 'גשר' בראשות אורלי לוי אבקסיס, שפרשה מ'ישראל ביתנו' והקימה סיעה עצמאית, שמקבלת בסקר רק 2%, כך גם המפלגה הערבית בל"ד-רע"מ, שמקבלת 2% ובינתיים חבריה מבל"ד נפסלו מלהתמודד לכנסת, על ידי ועדת הבחירות המרכזית, אך יתכן ותוכשר להתמודד על ידי בג"צ. גם מפלגתו של אלי ישי 'יחד', אינה עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1%.

שאלת התאמה לראשות הממשלה והאם המלצת היועמ"ש השפיעה?

בנימין נתניהו, מוביל על יריבו בני גנץ, עם כי בפער די צמוד 42% לנתניהו לעומת 38% לגנץ, כאשר 20% השיבו כי אינם יודעים. 

שאלה נוספת, נשאלו השבוע 605 הנשאלים בסקר, האם פרסום כתב החשדות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, השפיע על אופן ההצבעה בבחירות. 75% כי לא שינו את כוונתם למי להצביע, לעומת 12% שפרסום החשדות שינה את כוונת הצבעתם בבחירות. 13% השיבו לא יודע/ת. 

 

 

סקר בחירות ישראל היום בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד