י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כהוראת הגר"ח • צפו

קידוש ה' אדיר: כרבבת בנות התפללו בכותל

קידוש ה': למעלה מרבבת בנות הסמינרים סיימו בשעה האחרונה את התפילה בכותל - כהוראת הגר"ח קנייבסקי • המזימה נכשלה: בניגוד להבטחות להביא כאלף נשים - הגיעו רק כמה רפורמיות בודדות לרחבה • פינדרוס ל'בחדרי': "היה פשוט קידוש שם שמיים, הכל עבר בהצלחה"

קידוש ה' אדיר: כרבבת בנות התפללו בכותל
רחבת הכותל המערבי צילום: הלל מאיר

קידוש ה': למעלה מרבבת בנות הסמינרים סיימו בשעה האחרונה (שישי) את התפילה בכותל כהוראת הגר"ח. נשות הכותל התפזרו ללא עימותים. על האירוע ניצחו הרב יצחק פינדרוס והרב שבתי מרקוביץ מ'דגל התורה'.

בנוסף, במקום פעלה תנועת 'חזון', המזוהה עם הציונות הדתית, בראשותם של ראשי ישיבות ההסדר.

אלפי הבנות מילאו את רחבת הכותל החל מהשעה 6:30 בבוקר וקיימו במקום קידוש ה' אדיר מול נשות הפרובוקציה.

בתפילה השתתפו גם אלפי מתפללים אשר הגיעו מעשרות ישיבות, סמינרים אולפנות, יישובים וערים ברחבי הארץ. את התפילה הוביל החזן נפתלי קמפה באמצעות מערכת הגברה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות העומס נוצרו עומסים בבידוקים הביטחוניים בכניסה לרחבת הכותל.

בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לקדושת הכותל, מסר: "עם ישראל הצביע היום ברגליים. רבבות המתפללים והמתפללות שבאו להתפלל כמסורת ישראל וכמנהג המקום הקדוש באו לומר אמירה פשוטה- עם ישראל חי, ורוצה כותל אחד לעם אחד".

זיני הוסיף: "קומץ פרובוקטיביות שבא לחלל את המקום ולשנות את היהדות לא יקבע את הכללים במקום הקדוש ביותר לעם ישראל. היום הוברר עד כמה דחוף לתקן את התקנות בכותל כך שיובהר שהרבנות הראשית לישראל היא שאחראית על מנהג המקום, ואנו קוראים לשר הדתות לפעול בהתאם. תפילת הרבבות המרוממת שחווינו היום היא דרך מצויינת להתחיל את חודש אדר, חודש טוב!".

מנשות הכותל נמסר כי פונו שתי נשים לטיפול רפואי בעקבות ההתקפות. בניגוד להנחיית היועמ"ש, רב הכותל הפעיל את מערכת ההגברה במקום, במטרה להפריע את תפילת הנשים. בעיצומה של התפילה, ועקב אלימות, התפנו נשות הכותל מן הרחבה, תחת אבטחה כבדה. חלקן נפלו, נחבלו ונפצעו.

הח״כ המיועד של ׳דגל׳, יצחק פינדרוס, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': כ-8,000 בנות סמינרים נענו הבוקר לקריאתו של מרן שר התורה והגיעו הבוקר לתפילה בכותל המערבי. היה פשוט קידוש שם שמיים והכל עבר בהצלחה כאשר התפללו ולא נגררו לפרובוקציות מיותרות של משנאי הדת".

כזכור, ביום ראשון השבוע פרסמנו ב'בחדרי חרדים' לראשונה, כי נשות הכותל הגישו בקשה לרב שמואל רבינוביץ, להפעלת מערכת כריזה היום, ראש חודש, בכינוס שהן מתכננות בהשתתפותן של כ-1,000 נשים, אולם הרב אסר זאת עליהן. "הפעלת רמקולים לתפילת נשים מנוגדת להלכה ומעולם לא נעשתה במקום".

אלא שמזימתן לא צלחה ואל 'התפילה החגיגית' הגיעו קומץ קטן של נשים רפורמיות לעורר פרובוקציה במקום; כאשר בניגוד להבטחותיהם להביא כאלף נשים, הגיעו רק כמה בודדות של רפורמיות לרחבה.

קומץ הנשים ניסו לעורר פרובוקציה במקום ולהפריע לתפילת הענק המתקיימת במקום, אך הן נאלצו לעזוב את המקום בגלל המוני המתפללים והמתפללות הגודשים את הרחבה.

כזכור, מוקדם יותר השבוע חשף 'בחדרי חרדים' כי בשל תכנית נשות הפרובוקציה לחולל מהומות במתחם שריד בית מקדשנו, יצא שר התורה הגר"ח קנייבסקי בהוראה לבנות הסמינרים להגיע למעמד קידוש שם שמים כתשובת המשקל.

 

הכותל המערבי נשות הכותל רפורמיות הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד