י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לפסטיבל הצביעות אין גבול"

עו"ד איתמר בן גביר מאשים את אביחי מנדלבליט בהטיה פוליטית

בשיחת תדרוך עם עיתונאי מעריב אבישי גרינצייג, אמר לו היועץ המשפטי לממשלה כי להערכתו, בית המשפט העליון יפסול את ד"ר מיכאל בן ארי מלהתמודד לכנסת • "היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט ופרקליט המדינה ניצן עושים הכל כדי למנוע את ההתמודדותו לכנסת של ד"ר בן ארי"

עו"ד איתמר בן גביר מאשים את אביחי מנדלבליט בהטיה פוליטית
מנדלבליט ובן גביר צילום: Miriam Alster/Flash90

עו"ד איתמר בן גביר תוקף הבוקר את הפרסום של אבישי גרינצייג ממעריב המצטט את היועץ המשפטי לממשלה שבשיחת תדרוך עם גרינצייג אמר לו כי הוא מעריך שהעליון יפסול את בן ארי להתמודד בבחירות. לדברי עו"ד בן גביר העמדה של היועץ המשפטי כפי שהוגשה לוועדה היא עמדה פוליטית ולא משפטית והערכות שלו נועדו להשפיע על שופטים. 

בשיחת התדרוך לכתב מעריב, נטען כי יש נגד ד"ר מיכאל בן ארי ראיות רבות, על שורת התבטאויות המסיתות לגזענות , וכי ד"ר בן ארי לא התייחס לכל התבטאויות בתצהירו.

עו"ד בן גביר מגיב ואומר שמעבר לעובדה שהחומר שהוצג ונאסף על ידי התנועה הרפורמית, היה חומר חלקי ביותר והושמטו על ידי הרפורמים קטעים מהותיים שלא מאפשרים לקבל בכלל את הראיות, הרי שדווקא בן ארי נתן הסבר אחרי הסבר לדברים גם בתצהירו וגם בדיון בוועדה הוא הסביר כי אינו מכליל את כל הערבים, התייחס להקלטות מהפייסבוק שלו והוכיח שהם הקלטות חלקיות שהרפורמים הסתירו את הקטעים שבהם הוא אומר מפורשות שהוא בעד לגרש רק את מי שלא נאמן, ובנסיבות אלה ברור כי יש לדחות את הבקשה.

עוד הוסיף עו"ד בן גביר שגם נגדו הוגשה בקשת פסילה כי : "מדהים ש'חד"ש', 'תע"ל', בל"ד' ו'רע"מ' , וכן עופר כסיף כלל לא התייחסו לטענות נגדם. הם לא התייחסו לסעיפי הבקשות נגדם, אנשי חדש ובל"ד למעט עופר כסיף לא מסרו אף תצהירים ובעניינו של כסיף הוא לא התייחס בתצהירו לסעיפים רבים שנטענו נגדו, לא הגיע לוועדה ורק לאור בקשת 'עוצמה' והוראות השופט מלצר הוא הגיע להצהיר, אך גם אז נמנע מלחזור בו או להסביר שורת התבטאויות שלו".

"אם היועץ המשפטי לממשלה טוען שיש בעיה כשלא מתייחסים לכל טענה וטענה מוזר לנו מדוע לא טען זאת בעניין כסיף או 'חדש' 'ובל"ד', אך לפסטיבל הצביעות אין גבול".

העורך דין טוען בסוף דבריו כי : "היועץ המשפטי ופרקליט המדינה עושים כל דבר אפשרי כדי למנוע ההתמודדות של ד"ר בן ארי. הם הגישו חוות דעת שערורייתית, אחרי שהפסידו בוועדה הם הוציאו תדרוך שיש כוונה לפתוח בחקירה פלילית נגד בן ארי (אחרי שמונה שנים שבהם לא פתחו בשום חקירה) ועכשיו משתמשים בתדרוך לכתב מעריב כדי לנסות ולהשפיע על החלטת בי המשפט העליון".

"התחושה היא שמנדלבליט וניצן מבקשים לנהל את מדינת ישראל ולהחליט מי יתמודד ומי לא ראוי, וכמו תמיד הם "שוכבים על הגדר" בשביל כסיף, 'חד"ש', 'תע"ל', 'רע"מ' ובלד - מפלגות אשר הוראות סעיף 7 (א) האמורות למנוע התמודדות לכנסת חלות עליהם במפורש, אך מנדלבליט וניצן מתעלמים מהוראות אלה". 

מיכאל בן ארי איתמר בן גביר אביחי מנדלבליט שי ניצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד