י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקלטות מהכנס הסגור

הח"כ מש"ס לפעילים: "אפשר לשאוב מנדטים מהליכוד"

בכינוס פעילים שערך מלכיאלי בפתח תקווה הצהיר כי ש"ס היא המפלגה היחידה שהייתה נאמנה לנתניהו בקואליציה החולפת | על הקמפיין: "שלושים אחוז ממצביעי הליכוד בפתק שני היו מצביעים ש"ס - יש אפשרות לשאיבת מנדטים מהליכוד אלינו ולכן הקמפיין כולל את נתניהו"

הח"כ מש"ס לפעילים: "אפשר לשאוב מנדטים מהליכוד"
מלכיאלי בשיחה עם פעילים צילום: באדיבות המצלם

ביום רביעי השבוע, בתום יום פוליטי סוער, שהחל בדיווח בעיתון 'מעריב' ובו צוטט גורם ב'דגל התורה' שאומר כי ישנה אופציה לישיבה של החרדים בקואליציה עם גנץ, הגיע חה"כ מיכאל מלכיאלי לכינוס פוליטי מצומצם בעיר פתח תקווה. בדבריו שנשא בפני הפעילים, הוא לא חסך את שבטו מיהדות התורה על דבריה שתשקול לשבת עם גנץ והציג נתונים המראים שיש עשרה מנדטים לדבריו שיכולים לעבור מ'הליכוד לש"ס והצהיר כי בניגוד לשאר השותפות הקואליציוניות של נתניהו בימין, שם היחידה שנאמנה.

בהקלטה שהגיעה ל'בחדרי חרדים' נשמעת שיחה שמשתרעת על פני כשעה של חה"כ מיכאל מלכיאלי עם פעילים בעיר כשלצידו יושב המועמד לרשימת ש"ס, אוריאל בוסו ובה הוא מדבר על הקמפיין של ש"ס כשהוא לא חוסך במילים נגד השותפים הקואליציוניים (בנט, כחלון ליברמן ויהדות התורה).

בפתח המפגש ציין חה"כ מיכאל מלכיאלי כי, "זו המערכה העשירית או ה12 של ש"ס, הפעם ש"ס הולכת להתמקד מאוד בנושא של העצמת יום הבחירות. ש"ס לראשונה יש לה מאגרים מאוד מדויקים של כלל המצביעים שלה, בעיר כמו ירושלים למשל שהצביעו 35 אלף ש"ס, 34 אלף מתוכם בתוך המאגר, פחות או יותר תואם לתוצאה".

"את מי בעצם אנחנו מחפשים?", מפרט מלכיאלי, "יש אדם שהוא במהות שלו מצביע ל'מרצ' או ל'בית היהודי' או "יש עתיד' או 'יהדות התורה', תשב איתו כמה שעות שרק תרצה, לא תצליח לשנות את דעתו".

"אני נולדתי ש"ס ולא תצליח לשכנע אותי אחרת אבל יש קולות 'צפים' כאלה שזזים ממקום למקום מבחירות לבחירות", לדברי מלכיאלי, "בתוך אותם קולות שצפים יש אנשים שיש להם נגיעה לדבר".

מלכיאלי נשמע מסביר לפעילים בהקלטה שהגיעה ל'בחדרי חרדים' כי, "אם בשנת 1999 - 17 מנדטים שמו פתק ש"ס, אז זה אומר שאין להם רתיעה מש"ס הם יכולים להיות קשורים לפתק הזה", חבר הכנסת ציין עוד כי, "הלכה תנועת ש"ס ועשתה מחקר עומק אמיתי שעלה המון כסף וחקרה את אזרחי מדינת ישראל על דפוסי ההצבעה שלהם ועל תפוסי ההתמודדות שלהם, היא גילתה שני דברים מאוד מעניינים".

"אחד: שכשלושים אחוז ממצביעי 'הליכוד', בפתק שני היו מצביעים ש"ס. דהיינו עשרה מנדטים לא שמים ש"ס, אבל אם היה פתק נוסף, או אם 'הליכוד' היו נפסלים מכל סיבה שלא תהיה, הם היו שמים פתק של ש"ס. זה אומר ששלושים אחוזים ממצביעי הליכוד הם בפוטנציאל ש"ס", סיכם מלכיאלי.

"והדבר הנוסף הוא שכשלושים אחוזים ממצביעי ש"ס - אם לא הייתה ש"ס, הם היו מצביעים לליכוד. המסקנה היא, שההתניידות בנינו לבין הליכוד היא מאוד משמעותית וזה אומר שיש אפשרות לשאיבת מנדטים אלינו ומאיתנו".

מלכיאלי הסביר לפעילים שבימים הקרובים יחלו במסע טלפונים מקיף; "אותם עשרה מנדטים, מתוך ה-30 של 'הליכוד' שאין להם בעיה לשים ש"ס כפתק שני נחלקים לשתי קטגוריות: יש אנשים שמצביעים ל'ליכוד' בגלל 'מח"ל' בגלל בגין או מה שזה לא יהיה, אבל יש את החמישה מנדטים שמצביעים בגלל ביבי כי אם נתניהו לא היה - אז חמאס היה הורג אותנו והוא דואג לשמש ולגשם", אמר בציניות.

מלכיאלי התייחס לקמפיין ש"ס: "ש"ס יצאה בקמפיין מאוד מאוד חזק בסיפור של ש"ס עם ביבי, מה עומד מאחורי הסיפור הזה? בעצם ש"ס מאמינה ורוצה את נתניהו כראש ממשלה", הסביר, "אבל ש"ס גם יודעת שנתניהו חייב את ש"ס בממשלה לצידו".

"אנחנו לא יכולים לסמוך על ביבי. לא בכותל רפורמי שיהיה לי פה, לא בקצבאות עולם התורה ובדיוק לזה צריך את ש"ס, לדברים שאנחנו מאמינים בהם, אנחנו מאמינים שבפתק ש"ס כתוב נתניהו לראשות הממשלה. וצריך שש"ס תהיה חזקה".

מלכיאלי המשיך והסביר את הבעייתיות שהייתה לנתניהו לדבריו בקדנציה החולפת עם שאר חברות הקואליציה בניגוד לש"ס; "אתם צריכים לבחון את הקדנציה הקודמת, היו לנו ארבעה שחקנים מרכזיים: כחלון, בנט, ליברמן ו'הליכוד', כחלון למשל, תמיד היה נגד נתניהו, בכל דבר שהוא רצה לקדם בתחום התקשורת המשפט וגם במסתננים כחלון תקע לו את זה".

"גם בנט ה"ימני" לא פעם איים להפיל ממשלה, ואיווט ליברמן פרש ממשלה וכמעט הפיל ממשלת ימין". לדברי חה"כ מלכיאלי, "גם 'הליכוד' לא היה אחרי נתניהו בחלק גדול מהדברים, כל פעם בא חזן ובני בגין וגליק ואוחנה ועשו דברים נגד הקואליציה גם הליכוד לא היה נאמן לביבי".

"לכן", הסביר מלכיאלי, "צריך את ש"ס שבשונה מכולן הם היו נאמנות לקואליציה. אנחנו לא פודלים ויש להם דברים אבל הנאמנות שלנו הייתה יותר מכל המרכיבים בקואליציה".

גם על יהדות התורה מלכיאלי אינו חוסך בביקורת; "דרך אגב, אני מאוד שמח שיהדות התורה קלטה את המסר אחרינו, גם הבוקר ראינו כי חלקים בתוך יהדות התורה שאמרו כי הם לא שוללים את גנץ ומיהרו לשנות את המסר ולהוציא הבהרה. בסוף כולם התיישרו עם ש"ס".

בסיום דבריו נשאל חה"כ מיכאל מלכיאלי על האפשרות כי בני גנץ הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה והבהיר חד משמעית כי, "ש"ס תלך לאופוזיציה בראש מורם ותלחם, אם קווי היסוד של הממשלה יהיו כמו שכחול לבן הציגה".

מיכאל מלכיאלי ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד