י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חודש לבחירות

סקר: הפער בין נתניהו לגנץ ולפיד מצטמצם

חודש בלבד לבחירות, סקר מנדטים שערכו במכון 'דיאלוג' עבור 'הארץ' מגלה, כי לראשונה בני גנץ נחלש משמעותית אך גם נתניהו יתקשה להקים קואליציה - פייגלין שעובר את אחוז החסימה יכול להכריע את 'זהות' ראש הממשלה הבא

סקר: הפער בין נתניהו לגנץ ולפיד מצטמצם
בני גנץ ויאיר לפיד שותים קפה צילום: פלאש 90

סקר חדש המתפרסם הערב באתר 'הארץ', קובע כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'כחול לבן' בראשות בני גנץ ויאיר לפיד נותרת אמנם המפלגה הגדולה ביותר, אך היא נחלשת בכמה מנדטים מסקרים קודמים וזוכה ל-31 מנדטים בלבד, חמישה פחות מהסקרים הקודמים. אחריה, תנועת 'הליכוד' שזוכה ב-29 מנדטים, ירידה קלה בלבד.

מפלגת 'העבודה' ע"פ נתוני הסקר, זוכה ל-10 מנדטים, הרשימה המשותפת (רע"מ חד"ש) שומרת על כוחה עם שמונה מנדטים, וכך גם איחוד מפלגות הימין (הבית היהודי) שזוכה אף היא לשמונה מנדטים.

'הימין החדש' בראשות בנט ושקד זוכה על פי סקר 'דיאלוג' ל-7 מנדטים, יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, ש"ס 6 מנדטים, כולנו בראשות כחלון ניצבת על הגבול אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים וכך גם 'מרצ', 'רע"ם' ו'בל"ד' שמקבלות ארבעה מנדטים.

מי שמפתיע ועובר בפעם השנייה את אחוז החסימה הוא משה פייגלין ומפגלת 'זהות' שעשויים להכריע את הכף ביום שאחרי הבחירות ולקראת הקמת הקואליציה כאשר מפלגתם נותנת את הקואליציה הנדרשת לנתניהו.

ע"פ הסקר: גוש הימין זוכה ל-59 מנדטים כאשר ישראל ביתנו לא עוברת את אחוז החסימה, כאשר גוש השמאל זוכה ל-45 מנדטים לבד ללא הסיעות הערביות, שמקבלות 12 מנדטים כך שפייגלין יוכל לסייע גם לגנץ אם ירצה בכך, להקים קואליציה בתמיכת הסיעות הערביות.

נציין כי מפלגתו של אביגדור ליברמן 'ישראל ביתנו' לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-2% בלבד ו"גשר" בראשות אורלי לוי אבקסיס שזוכה ל-1.8% בלבד.

הארץ סקר מנדטים משה פייגלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד