ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
קרב מאסף

האתגר הגדול במלחמת האזרחים בסוריה

הכוחות הדמוקרטים של סוריה פועלים במזרח המדינה נגד כיסי ההתנגדות האחרונים של ארגון המדינה האיסלאמית - דאע"ש • הכוחות הרדומים ברחבי העולם, הפועלים בהשראת הארגון ימשיכו לפעול גם אחרי נפילת דאע"ש ברמה הצבאית

האתגר הגדול במלחמת האזרחים בסוריה
הכוחות הכורדים בסוריה צילום: Rodi Said/רויטרס

הכוחות הכורדים בסוריה המכונים גם ה-SDF הכוחות הדמוקרטים של סוריה, פועלים נגד כיסי ההתנגדות האחרונים במזרח סוריה, בעיירה בשם באר'וז, שם נמצא הכוח האחרון מהארגון מטיל האימה דאע"ש.

הכוחות הכורדים שנתמכים על ידי ארצות הברית מעכבים את התקיפה שלהם נגד ארגון הטרור בתקווה לתת להם זמן להיכנע ולשחרר שבויים שבידיהם, גם אנשי צבא מהכוחות הכורדים וגם אזרחים ששימשו להם כמגנים אנושיים. בסוף השבוע האחרון, אנשי דעא"ש נוספים הניפו דגל לבן אל מול הכוחות הכורדים וביקשו להיכנע.

רק לפני שבוע אמרו מה-SDF כי בתוך שבוע ימים יוכרז הניצחון הסופי על ארגון דאע"ש, שבשיאו שלט על חלקים נרחבים מסוריה ועיראק וחזונו היה הקמת ח'ליפות אסלאמית דומיננטית במזרח התיכון, עם רצון להתפשט מעבר לכך.

חשוב להדגיש, כי הכרעת הארגון ברמה הצבאית, לא תוביל לחיסול התאים הרדומים של הארגון הפזורים ברחבי אירופה ובמקומות נוספים בעולם, כשלעיתים מדובר בטרור יחידים, ובו אדם פרטי יוצא לבצע פיגוע בהשראת הארגון.

שאלה נוספת ומסקרנת שעומדת על הפרק היא גורלו של מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי שב - 2016 דווח במספר כלי תקשורת כי הוא נפצע אנושות בתקיפה אווירית בצפון עיראק, ושנה לאחר מכן התקבל דיווח רוסי כי המנהיג נהרג בהפצצה על העיר א-רקה שבצפון סוריה, אך ב2018 הוציא הארגון האיסלאמי הקלטת שמע ובה נשמע אל בגדאדי.

דאע"ש המדינה האיסלאמית טרור סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד