ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סקר מפתיע

קרב צמוד בגושים: החרדים מגדילים את כוחם

חודש בדיוק עד ליום הבחירות: האפקט של חיבור גנץ-לפיד הולך ומתמסמס • ש"ס מתחזקת ומגדילה את כוח הציבור החרדי

קרב צמוד בגושים: החרדים מגדילים את כוחם
דרעי, גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חודש בדיוק עד ליום הבחירות: סקר מינה צמח שנערך יחד עם הפרופסור מנו גבע על ידי מכון 'מדגם', מלמד כי האפקט של חיבור גנץ-לפיד הולך ומתמסמס.

על פי תוצאות הסקר: מפלגת 'כחול לבן' בראשות בני גנץ ויאיר לפיד יורדת בשני מנדטים מהסקר הקודם וזוכה ב-33 מנדטים. המפלגה נשארת כסיעה הגדולה; אחריה מפלגת 'הליכוד', ששומרת על יציבות עם 29 מנדטים.

מפלגת 'העבודה' גודלת אף היא במנדט אחד בלבד וזוכה ל-10 מנדטים; מפלגת 'יהדות התורה' זוכה ל-7 מנדטים וכך גם הרשימה המשותפת (חד"ש ותע"ל) שזוכה ל-7 מנדטים.

על פי הסקר, שנחשב לאמין ביותר, גם סיעת ש"ס גודלת במנדט ובכך מגדילה את הכוח החרדי וזוכה ל-6 מנדטים; מפלגת 'איחוד מפלגות הימין' זוכה גם כן ל-7 מנטדים; כאשר הסיעה הפורשת 'הימין החדש' יורדת במנדט וזוכה לחמישה מנדטים בלבד.

בתחתית הרשימה, על גבול אחוז החסימה, ניתן למצוא את ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, כולנו של משה כחלון והסיעה הערבית בל"ד רע"ם עם ארבעה מנדטים כל אחד, כאשר מפלגות זהות (3.1%), גשר (2%) ויחד (1%) לא עוברות את אחוז החסימה כלל.

התוצאות מלמדים כי הדרך לקואליציה נוספת בראשות בנימין נתניהו נראית הגיונית ביותר, הגוש הימני והגוש השמאלי בתוצאה של תיקו עם 48 מנדטים; כאשר הגוש הימני (הקואליציה הקיימת) שומר על יתרון, כשאליו מצטרפים החרדים עם 13 מנדטים. בסה"כ זוכה הימין לקואליציה של 61 מנדטים.

החשש העיקרי בימין הוא כי אחת ממפלגות הימין (כולנו או ישראל ביתנו) לא תצליח לעבור את אחוז החסימה - מה שמסבך את העניין ויקשה את הקמת הקואליציה ביום שאחרי הבחירות.

בנימין נתניהו בני גנץ סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד