י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת הבחירות

לאחר תקופה ארוכה: ה'מועצת' תתכנס שוב

פרסום ראשון: חודש בלבד לפני הבחירות המכריעות, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל צפויה להתכנס במהלך השבוע לדון בבחירות הקרובות וכן בנושאים נוספים שנמצאים על הפרק - כמו גיוס, שבת והמצביעים החרדים למפלגות החילוניות • הפרטים המלאים בפרסום ראשון

לאחר תקופה ארוכה: ה'מועצת' תתכנס שוב
המועצת החסידית באחת מישיבותיה צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: חודש בלבד לפני הבחירות המכריעות, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל צפויה להתכנס במהלך השבוע לדון בבחירות הקרובות וכן בנושאים נוספים שנמצאים על הפרק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשעות האחרונות (ראשון) נעשים תיאומים אחרונים לכינוס מועצת גדולי התורה, שמסתמן שתתכנס בירושלים כבר ביום רביעי הקרוב.

על הפרק יעלה בראש ובראשונה נושא הבחירות לכנסת ה-21  שכאמור מתקרבות אל רגע ההכרעה; כאשר בפני גדולי האדמו"רים תעלה גם סוגיית החרדים התומכים במפלגו החילוניות והדתיות.

נושא נוסף שיעלה על הפרק הוא החשש מממשלת גנץ-לפיד שעל פי הסקרים צפויה להפוך למפלגה הגדולה, ואף אולי להקים את הממשלה הבאה - כאשר מצע הבחירות שלהם מעלה חשש ממשי בפני ראשי המפלגות החרדיות.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי כיוון שישיבות המו"מ על הקמת הקואליציה יתקיימו בערב חג הפסח, מועצת גדולי התורה תנחה את חברי הכנסת בקווים הכלליים לצורך הכניסה לקואליציה מאחר והמועצת לא תוכל להתכנס בערב החג.

כמו כן, חברי המועצת, שלא התכנסו כבר תקופה ממושכת, ידונו בין השאר בנושאים שעלו על סדר היום בחודשים האחרונים בהם איחוד הרחוב החרדי, נושאי השבת, גיוס ועוד.

יצוין כי בסקר אחרון שפורסם הבוקר עולה כי קיים תיקו במפת הגושים בין גוש השמאל לגוש הימין, כאשר הציבור החרדי מגדיל את כוחו ומקבל 13 מנדטים, ובכך צפוי להוות כף המאזניים בגיבוש הקואליציה הבאה.

מועצת גדולי התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד