י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הת"ת שיגר מכתב בהול

החברונער'ס חוששים מהמצ'ינג: התרומות בהכפלה יגרמו להפחתה

הת"ת שיגר מכתב בהול: 1,400 תלמידי ישיבת חברון משוועים לעזרה וחוששים מפני תרומות המצ'ינג שיעיבו על המגבית של הת"ת בפורים • במכתב ששיגרו בחברון מתייחסים למגבית ההכפלות: "דבר העלול לגרום להפחתת התרומות" • 'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון של המכתב המלא

החברונער'ס חוששים מהמצ'ינג: התרומות בהכפלה יגרמו להפחתה
היכל ישיבת חברון על רקע המכתב של הת"ת צילום: אהרן קרון - פלאש 90

הת"ת של ישיבת חברון חוששים ממגביות המצ'ינג שהטריפו את עולם התורה בחודשים האחרונים ומיהרו לשגר מכתבי תזכורת לתומכים לקראת פורים הקרב בו הם מזכירים את התרומות שנעשו בשיטות ההכפלה כדבר העלול לגרום להפחתת התרומות. 

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם לפני מספר שבועות כי שיטפון המצ'ינגים בתקופה האחרונה מאיים על מגביות הת"תים בימי חג הפורים גבאי התתי"ם הביעו את החשש כי הנדיבים יפחיתו משמעותית את תרומותיהם לקרנות החתנים.

כעת נראה שהחשש התממש ובישיבת חברון מהגדולות והמובילות בישראל שלחו מכתב בהול להורי ותלמידי הישיבה וידידה להירתם ככל יכולתם עבור המגבית בפורים ובפרט השנה שיש חודש אחד ללא כיסוי עקב שנה מעוברת והחשש מפני מגביות המצ'ינג. 

במכתב שהגיע ל'בחדרי חרדים' נכתב: "בפרוס עלינו ימי הפורים, ראשית כל ברצוננו להביע בפניכם את רגשות הכרת הטוב הרבה הקיימת בקרב בני הישיבה לכל מחזיקיו של "תומכי תורה" בכל שנות קיומו, סיוע זה הינו הדבר המקיים את המפעל כולו".

"תפקידו של הת"ת" כותבים בחברון, "במשך השנה הוא, לסייע לבני הישיבה בכל נושא ובכל פניה המגיעה לפתחו, וביחוד לבחורים המגיעים ממשפחות מעוטי יכולת וממשפחות בני תורה שהם חלק כבד מבניה של ישיבת חברון, הן בסיוע בהוצאות מקיפות עבור ביגוד, הן לצורך טיפולים רפואיים, עזרת חתנים, ועוד".

"כפי הידוע וכפי שכבר הכתב, תרומתכם היא הדבר המחולל ומעמיד מפעל קדוש זה, סיוע זה הינו מקור המימון היחיד לכל פעולותיו הברוכות של הת"ת, ללא תרומתם של נדיבי עם, אין כל מקור או תקציב מגוף אחר.

"משנה לשנה ברוך ה' מתרבים ספסלי בית המדרש, ובלע"ה מגיע מספר בני הישיבה לכאלף וארבע מאות בני תורה כ"י. השנה בהיותנו אחרי חודש העיבור - חודש ללא כיסוי, היוצא מכך הוא העול הרב הנופל על גבאי הת"ת הנושאים על כתפיהם חובות שהצטברו עקב הצורך לספק צורכיהם של בני הישיבה, ונוסיף לכך את ההתרמות הרבות שנעשו (בשיטת ההכפלה) ע"י גופים שונים דבר העלול לגרום להפחתת התרומות".

"כמידי שנה בשנה מתקיימת בימים אלו מגבית פורים על ידי בני הישיבה הקד', ובזאת אנו קוראים ומבקשים להירתם ככל יכולתכם אף יותר מבכל שנה, לטובתם של בני הישיבה".

את מכתבם מסיימים בבקשה לתרום ככל שיותר מוקדם: "כמו כן, לצורך מניעת טרחה ועגמת הפש במהלך המגבית, נבקשכם באם תוכלו ליצור קשר (בדרכים המפורטות למטה) לפני המגבית עם הת"ת, לצורך עדכון כתובת (באם היה שינוי), תיאום הזמן הנוח עבורכם שנציגי הת"ת יפקדו את בתיכם, או אם אין אפשרות כזו, אם ברצונכם לתרום באמצעות כרטיס אשראי בטלפון או ע"י קישורית לאשראי או באמצעות העברה בנקאית".

 

ישיבת חברון תתניקים פורים מצינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד