י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תשובת המשקל

לאחר הזעם ב'דגל': כך 'יתד' תיקן את הטעות

בחלונות הגבוהים של 'דגל התורה' הביטו בהשתאות על עיתון הבית שהופיע לקראת שבת ונדהמו לגלות התעלמות ממחאת בנות הסמינרים ברחבת שריד בית מקדשנו | הבכירים זעמו והבוקר הופיעה תגובה הולמת בדמות סיקור נרחב למפגן העוצמה

לאחר הזעם ב'דגל': כך 'יתד' תיקן את הטעות
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

לאחר דברי הזעם שהשמיעו בסוף השבוע בכירים בתנועת 'דגל התורה' ושנחשף ב'בחדרי חרדים' על כך שעיתון הבית 'יתד נאמן' בחר להתעלם במופגן בגליון יום שישי מעצרת הרבבות של בנות הסמינרים בכותל המערבי, מבצע הבוקר הבטאון תיקון ומסקר בהרחבה את המחאה הענקית.

בידיעה נכתב כי "מעמד אדיר של קידוש שמים התקיים בבוקר יום שישי בהתכנסותן של רבבות נשים ותלמידות הסמינרים בכותל המערבי, על-פי הוראת רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי להבעת מחאה, זעקה וחרדה על חילול הקודש בשריד בית מקדשנו על-ידי קבוצת נשים קיקיונית המכונה "נשות הכותל", המגיעות למקום הקדוש מדי ראש חודש כשהן עטופות בטלית ותפילין ודורשות לקרוא בספר תורה ולעבור על שאר איסורי ומנהגי ישראל, במטרה ליצור פרובוקציה ולהיאבק בכל הקדוש והיקר לעם היהודי".

עוד נכתב ב'יתד נאמן', כי "על-פי הוראת רשכבה"ג שר התורה אל מול הקבוצה הכפרנית התאספו לתפילה רבבות נשים ותלמידות הסמינרים בירושלים, להבעת זעקה וחרדה על חילול הקדוש ולהעתיר בצקון לחש בפני היושב במרומים שנזכה במהרה לבנין בית הבחירה בתפארה".

"כבר בשעות הבוקר המוקדמות ביום שישי התאסף ציבור ענק של רבבות נשים ותלמידות הסמינרים בתחנות האוטובוסים בכל שכונות ירושלים, למערך תחבורה מסודר שדאגה תנועת "דגל התורה" סניף ירושלים, לאור קריאתו של שר התורה לכלל הנשים ותלמידות הסמינרים להתאסף בשריד בית מקדשינו מקום ממנו לא זזה שכינה מעולם", דווח.

יצחק פינדרוס, מועמד דגל התורה לכנסת ה-21 ומי שהופקד לארגן את מחאת הענק אמר ל'יתד נאמן' כי "המוני בית ישראל ראו את הפרובוקטורים למיניהם, כאשר מולם ניצבים כלל בית ישראל המגינים בגופם על קדושת הכותל המערבי ולא יאפשרו בשום דרך לשנות מסדרי קדושת הכותל המערבי"

ח"כ אורי מקלב אמר "הוכח שוב שמדובר רק בפרובוקציה וברצון לפגוע בקדושת הכותל המערבי כחלק מתעמולה מתמשכת שנועדה להטות את דעת הקהל שלא מוכנה לקבל התגרויות מסוג זה. נגד מגמות כאלה של קבוצות של קבוצות שולים שרוצות לפגוע בקודשי ישראל נמשיך להיאבק בנחישות גם בכנסת הבאה".

בדגל התורה אמרו היום ל'בחדרי חרדים' כי "מוטב מאוחר מלעולם לא. כנראה שבבטאון התנועה הבינו שלא ניתן לזלזל בהוראתם המפורשת של גדולי הדור ועל כן ביצעו את התיקון הנדרש. נקווה שמעתה ואילך יפעלו בכל נושא ציבורי רק על פי הוראתם של מרנן ורבנן כראוי לעיתון שמייצג בגאון את דעתם דעת תורה".

כזכור, גורמים בכירים ב'דגל התורה' ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' טענו, כי העיתון 'יתד נאמן' התעלם בגיליון יום שישי באופן מכוון מפעילות התנועה שנעשתה בהוראתם הישירה של גדולי הדור, שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין,  שדרשו לקיים את עצרת התפילה והמחאה בכותל המערבי, נגד ניסיונות הפרובוקציה של 'נשות הכותל'. 

בשיחות סגורות, במהלך סוף השבוע האחרון, התבטאו גורמים בכירים בתנועת 'דגל התורה' והלינו על כך ש'ביטאון הבית' מחליט על דעת עצמו להתעלם מהמפלגה, בכך שלא דיווח על תפילת המחאה שהתקיימה בהוראתם של גדולי הדור. 

לדבריהם, "מן המתבקש היה שהשופר הרשמי של גדולי ישראל מנהיגי הציבור הליטאי, הנשמע לדבר מרנן ורבנן, יביא בכותרת מכובדת את ההערכות לקראת מעמד התפילה שגרם לקידוש שם שמיים". 

"נכון שיום לפני כן דיווח העיתון בעל כורחו", הסבירו בכירי המפלגה, "אולם מוזר היה שהעיתון בחר להתעלם בגיליון הנפוץ של ערב שבת, מהמעמד המתוכנן, תוך ידיעה כי הדבר נעשה בניגוד לדעתם של המנהיגים הרוחניים שהורו על קיום עצרת התפילה והזעקה". 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הטענות הללו מגיעות לאחר שבמשך השנה האחרונה הועלו תלונות וטענות שונות ולפיהן בהנהלת העיתון בוחרים שלא להכניס ידיעות שונות על פעילותם הציבורית של ראשי דגל התורה או שנוהגים להמעיט בדיווחים על פעילותם, תוך הפעלת שיקול דעת וצנזורה.

בכירי המפלגה הבהירו בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ואמרו בכעס כי, "אם 'יתד נאמן' לא דיווח ביום שישי בכותרתו הראשית על עצרת התפילה בהשתתפות רבבת בנות הסמינרים, אז מישהו במערכת שם צריך לעשות חשבון נפש האם הוא ראוי לייצג בגאון את דבר גדולי ישראל האורים והתומים של דגל התורה".

דגל התורה יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד