י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות הסקרים

אגודה בדיון חירום: "לפיד השתלט על גנץ"

ראשי אגודת ישראל נחשפים לסקרי הבחירות ומעלים חשש מכינונה של ממשלה אנטי חרדית בראשות הצמד לפיד וגנץ | בכירי המפלגה נועדו אמש לדיון חירום 

אגודה בדיון חירום: "לפיד השתלט על גנץ"
ישיבת ועדת השמונה צילום: משה גולדשטיין

לאור הסקרים האחרונים המעלים חשש ממשי במפלגות החרדיות מכך שתוקם לאחר הבחירות קואליציה בראשות בני גנץ ויאיר לפיד, ולאחר פרסום מצע הבחירות התכנסו אמש ראשי 'אגודת ישראל' לדיון חירום, חודש קודם הבחירות.

בישיבה שהתקיימה במוצאי השבת יצאו ראשי אגדות ישראל בקריאה נחרצת "לכל אחד ואחד לפעול ולהפעיל לטובת רשימת יהדות התורה", תוך שהם ציינו כי, "המצב הפוליטי הנוכחי שברירי וגוש הימין עלול להפסיד יתרונו בליל הבחירות".

"על כן מוטלת החובה על כולנו למקסם את הכח בציבור החרדי לטבת רשימת יהדות התורה – הרשימה היחידה הנלחמת בעד השמירה על קודשי ישראל בהכוונתם של גדולי ומאורי הדור שליט"א", הבהירו במפלגה החסידית.

במהלך הישיבה התייחסו ראשי אגודת ישראל למצע הבחירות של מפלגת 'כחול לבן' כשאמרו כי, "עיון קל במצע 'כחול לבן' כולל בתוכו קעקוע הסטטוס קוו בסוגיות מעמד בני הישיבות, השבת, החינוך ומוסד הנישואין היהודי, דבר המהווה חסם ברור להליכה משותפת".

"אנו מזדעזעים לראות כי לפיד השתלט על גנץ והכין תוכנית להרס כל עניני הדת בארץ ישראל. אין תחום שהוא לא מבקש לפגוע ולהרוס עד היסוד. הם מבקשים להרוס כל דבר קדוש ויקר לעם היהודי", הוסיפו.

כזכור, מצע 'כחול לבן' כולל הסדרת ניסיון גיוס בני הישיבות כשבמפלגת 'כחול לבן' מבהירים כי יפעלו לאשר את החוק אותו גיבשו במשרד הביטחון, אליו התנגדו נציגי אגודת ישראל כפי הוראת מועצת גדולי התורה, בקריאה שנייה ושלישית.

מצע המפלגה אף כולל הבטחה לביטול 'חוק המרכולים' ותמיכה בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת בערים בישראל בכפוף להחלטה של הרשות המקומית. ובהתייחסות לסוגיית החינוך החרדי, הובהר במצע הפוגעני כי ידרשו במפלגה לאכוף 'לימודי ליבה' על המוסדות החרדיים ולאשר מחדש את חוק לימודי ליבה המבקש לכפות על מוסדות החינוך החרדים ללמד את לימודי הליבה לתלמידים.

כמו כן הובהר בכחול לבן כי יפעלו בנושאי גיור, מתווה הכותל ונשואי דת נוספים. "מדובר בתוכנית הרסנית שמחזירה אותנו באחת לימי לפיד האפלים, שביקש לעקור מן השורש את החיים היהודיים בארץ ישראל, והתיך גזירות קשות על הציבור החרדי, במטרה למנוע מהציבור החרדי זכות קיום", מבהירים באגודת ישראל".

במפלגה יצאו הבוקר (ראשון) בקריאה: "על כל אחד מוטל להבין את הסכנה האיומה הן לפרט והן לכלל, ולכך חייבים להתעשת ולעשות את ההשתדלות המקסימאלית להביא כמה שיותר מצביעים ליהדות התורה".

יאיר לפיד חוק לפיד בני גנץ אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד