י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ראשי הישיבות החסידיות למען 'אורייתא' • תיעוד

רבני ומנהיגי עולם התורה החסידי התאספו כדי להוקיר ולהעלות על נס את פועלה החינוכי הכביר של ישיבת 'אורייתא' • תיעוד ורשמים

ראשי הישיבות החסידיות למען 'אורייתא' • תיעוד
כינוס ראשי הישיבות באורייתא צילום: באדיבות המצלם

ישיבת 'אורייתא' הפכה מזמן לשם דבר בעולם הישיבות החסידיות, היא מהווה בעצם ישיבת המשך לבחורים שסיימו את שלוש שנות הלימוד בהיכלי הישיבות הגדולות וחלק גדול מחבריהם לספסל הלימודים כבר הקימו בתים בישראל. ב'אורייתא' הבחורים מתחילים מחדש את חיי הישיבה, בסדרים מלאים ואף בלימוד מקצועות קודש כשהישיבה מהווה חממה רוחנית שמורה ומשמרת עבורם עד יום כלולותיהם.

לאחרונה נערך אירוע רב רושם בהשתתפות רוב מנין ובנין של ראשי הישיבות בארה"ק, 'שהוקירו וחיזקו את ישיבת 'אורייתא' והעלו על נס את פועלה החינוכי והתורני הכביר.

את דבר ראשי הישיבות מסר הגאון רבי שאול אלתר ראש ישיבת שפת אמת אשר האריך בדברי שבח על הישיבה ותלמידיה, בין היתר ציין: "ב'אורייתא' לא לומדים תורה כקרדום לחפור בה, בחור היושב ולומד ב'אורייתא' הוא לומד תורה לשמה! תורה בטהרתה!"

הגאון רבי אשר ווייס גאב"ד וראש ישיבת דרכי תורה הכביר מילים על חיוניות ישיבת אורייתא והחוב הקדוש לעמוד לימינה ולסומכה: "מלבד עצם גדלותה של הישיבה ותלמידיה החשובים אשר ששה מהם זכו לסיים את התלמוד כולו, הרי שהיותה 'חבורה' בה התלמידים מאוחדים ומלוכדים, היא מהווה קרש להצלת נפשות, החבורה מלכדת ומאחדת ושומרת על נפשות התלמידים".

מנהלה הרוחני של 'אורייתא' הרה"ג ר' דוד שפר, קיבל ברוב רגש את פני ראשי הישיבות כשהוא משיח דברים מליבו על הפעולות הנצורות של 'אורייתא' ועל הצלךחתה ושגשוגה חרף הקשיים והמהמורות שבדרך.

הרה"ג רבי דוד קאפ מראשי הישיבה תיאר את שמונה השנים שהישיבה מתנוססת לתפארה, למנצח על השמינית. בין דבריו: "אי אפשר לתאר מה 'אורייתא' עושה עבור כל בחור ובחור. כמה כל אחד מאנשי צוות מוכן לעשות ולפעול, להפוך עולמות ממש, עבור כל אחד מהתלמידים והבוגרים. ישיבת אורייתא לעולם לא אומרת 'לא'.

במעמד נכחו (לפי סדר השמות): הגאון רבי שאול אלתר ראש ישיבת שפת אמת; הגאון רבי משה ברזובסקי ראש ישיבת סלונים; הגאון רבי אברהם דירנפלד ראש ישיבת ברכת אהרן-בעלזא; הגאון רבי יוסף הירשלר ראש ישיבת נזר התלמוד; הגאון רבי מיכאל הלר ראש ישיבת באבוב; הגאון רבי אשר ווייס ראש ישיבת וגאב"ד דרכי תורה; הגאון רבי לייב ווייס ראש ישיבת חוג חת"ס; הגאון רבי מיכל זילבר ראש ישיבת זוועהיל; הגאון רבי אהרן טאוב ראש ישיבת מודז'יץ; הגאון רבי משה לנציצקי ראש ישיבת אלכסנדר; הגאון רבי יחזקאל מאירזון ראש ישיבת שערי תורה; הגאון רבי נפתלי נוסבוים ראש ישיבת חיי משה; הגאון רבי חיים צבי מייזליש ראש ישיבת סאטמר; הגאון רבי שמואל בנימין סופר ראש ישיבת ערלוי; הגאון רבי ישעיה שלום קאהן ראש ישיבת אהבת תורה; הגאון רבי צבי רבינוביץ ראש ישיבת באיאן; הגאון רבי לייבוש רובינפלד ראש ישיבת רחמסטריווקא; הגאון רבי יוסף משה שניאורסון ראש ישיבת טשעבין, הגאון רבי ישראל יהודה אהרונסון מראשי ישיבת חזון נחום; הגאון רבי אברהם אליהו וואזנר ר"מ בישיבת חכמי לובלין; הגאון רבי ישראל וינברג מראשי ישיבת עמלה של תורה; הגאון רבי דוד סירוטה מראשי ישיבת כנסת אליהו; הגאון רבי משה פרידמן מראשי ישיבת טשכנוב. כן נכח הגאון רבי יעקב מאיר שטרן.

 

 

ישיבת אורייתא כינוס ראשי הישיבות הרב דוד שפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד