י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מדאיג

סעודות השבת נערכות בסתר מחשש לפגיעה

סטודנטים יהודים מאוניברסטאות ברחבי העולם חוששים לשלומם בשל התגברות האנטישימיות בקמפוסים וארגונים שמארגנים סעודות שבת נאלצים לעשות זאת בהיחבא. נתון מדאיג

סעודות השבת נערכות בסתר מחשש לפגיעה
אילוסטרציה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

ארגוני סטודנטים יהודיים נאלצים לארגן ולממן את ביטחונם האישי באירועים חברתיים, על רקע הגידול בהכחשת השואה ובאנטישמיות בקמפוסים בבריטניה.

חברת ארגון סטודנטים יהודי אמרה ל'אינדפנדנט' הבריטי, כי היא עורכת בדיקות רקע על כל המשתתפים באירועים שהיא מארגנת, זאת לאחר קבלת איומים במהלך ששת החודשים האחרונים.

חברה יהודית אחרת שומרת בסוד את פרטי האירועים הלא-פוליטיים, כגון סעודות שבת משותפות, מחשש שמישהו ינסה לפגוע בהם.

במקרה אחר הגיעו שוטרים להגן על הסטודנטים ועל הדוברים באירוע מסוים של סטודנטים יהודים בבריטניה. "אנחנו מסתירים סעודות שבת ואירועים חברתיים שונים, מחשש שמישהו ינסה לפגוע בנו" היא אמרה ל'אינדפנדנט'.

הצעדים שנקטו הסטודנטים היהודים על מנת להגן על עצמם התגלו לאחר שהנתונים הצביעו על עלייה במספר האירועים האנטישמיים באוניברסיטאות.

סטודנטים אנטישמיים הגיעו לכותרות בשבועות האחרונים לאחר שהם צולמו לבושים בחולצות טריקו עם סיסמאות אנטישמיות בקבוצות סטודנטים בוואטסאפ.

בחודש שעבר התנגדו מאות סטודנטים להקמתו של ארגון סטודנטים יהודי באוניברסיטה של ​​אסקס, וקיימו שורה של אירועים אנטישמיים.

גייב מילן, נשיא ארגון סטודנטים יהודי באוניברסיטת שפילד, סבור כי האנטישמיות בקמפוסים נמצאת במגמת עלייה.

הוא אמר ל'אינדיפנדנט' כי "אנחנו חייבים לשמור את מקומות האירועים שלנו בסוד ולהפעיל בדיקות רקע על כל המשתתפים באירועים האלה, לאחר שקיבלנו איומים במהלך ששת החודשים האחרונים. זה בנוסף למספר עצום של הודעות פוגעות נגדנו במדיה חברתית".

סעודת מצווה סטודנטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד